Geese

Haloj...
Vilken helg!
Vi har inte gjort nått kul. Möblerat om i datarummet(behövdes verkligen, nu kan man se golvet för alla sladdar är borta). Städat klädkammaren( man ser golvet där oxå!)
och tvättat jag tror inte jag har sett så mycket tvätt i hela mitt liv.
Varför blir det alltid så? Det känns som man inte pallar att boka tvätt tid och masa sig ner till tvättstugan.
Jag skulle hellre ha en tvättmaskin i lägenheten. Lättare så!
Jag vet inte hur många maskiner vi har tvättat och nu är sköljmedlet slut.
Så jag ska ta bussen till Konsum och köpa mer.

Jag har inte sett till Tajz på flera dar,jo han pinkade i min gymväska igår, det var väl en pik om att jag skulle städa lådan. Asså rengöra den ny sand.  Så jag fick tvätta den med.
Den sand vi köpte sist var verkligen värdelös. Icas. Man ska ha sån som klumpar det är bäst. Då luktar det inte. OCh man tar bort pinket och nr2.  Istället för att pinket ska fara omkring i kattlådan.
Mycket fräshare.
Han är extremt rädd för damsugaren. Kan vara en revolt mot den med apropå väskan.

Igår åt vi korvgryta hur yummy som helst.

Lady E's korvgryta:
Olja ca 1tsk att fräsa lök och korven i.
1 falukorv i småbitar.
1hackad lök
3skalade och skivade morötter
potatis skalad och bitad i valfrimängd
2burkar krossade tomater
salt
peppar
persilja.
(om man vill ha mer smak en köttbuljong)
1/2-1 dl vatten.

Ok fräs löken o korven i olja först.
ha i morötterna, potatisen vattnet óch krossade tomaten.
Låt koka. och innan potatisen är klar salta, och peppra ha i buljongtärningen och persilajan rör om och bon apetit
k
kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback