Vilken underbar helg!

Praktik i fredags, ledig lördag och är på prakik idag.

Men helgen har varit fantastisk ändå!

I fredags fick jag sluta tidigare från praktiken hann med tvåbussen hem. Sen sov jag middag en halvtimme, städade lite, sa hejdå till älsklingen. Han skulle ut till Tavelsjö och sova över hos J och F, dushade, makade mig och kläddepå mig.
Satt på mitt fina pärlhalsband(inte det äkta den här gången men jaja) busade med katten och dansade med hög volym på( jag gör detta endast när jag är själv hemma.
Så det blir inte så ofta eftersom A är mest hemma när jag är det med.

Sen tog jag halsex bussen där jag träffade M och R mina arbetskamrater,och vi klev av på Renmarkstorget. Där vi träffade S en arbetskamrat till och vi gick på Inivito.

Invito är en restaurang med italiensk inriktning.
Vi har alla fått 200kr var av chefen plus biobiljett av chefen för att vi har varit så duktiga som personliga assistenter! Vilken lycka.
Jag åt nått jättegott med färsktagliattelle, vinbräsherade(heter det så?) kycklingfilé och drack ett glas vitt vin till. Efterätten var så där. Två ynka choklad tryfflar som inte var goda( för mycket kakao men det är väl så det ska vara). Och allt gick på 202kr. Hehe...
Invito är nyöppnat och ska vara "hippt" men det var lite för högmusik. Gillade iförsig att de hade projektorer som tavlor istället för the real deal och kaffe/mocca och latteinspirerad inredning.
Men det var lite för hög musik och som R sa servitrisen gjorde mig nervös. Hon sprang och frågade en miljon gånger om det smakade bra( en gång räcker efter tredjegången blir man trött på det!)
Det var riktigt fräsht att dom hade full insyn i köket där dom tillrädde maten.
Och diskplockaren som alltid tappade grejor(mobiler glas mm) var ett roligt inslag.
Förlåt att vi skrattade och vi hoppas att du får tillbaka mobilen som vi gav till servitrisen när den kom flygande över golvet.

Sen fick vi skjuts hem jag och M av hennes kille och vi skulle se king kong som en finale på fredagskvällen. Men icke. Då hängde sig servern. Så det var bara att tända ljus och ha mysigt.
Filmen byttes mot skratt åt katten. Hehe...han sitter fortfarande och ylar nedanför gummibandet i hallen med musen i munnen. Får gömma den på natten så han inte springeromkring och ylar med den i munnen då heller!
 
Lördagen var också finfin var med J(A´s syster) på bröllopsmässan. Det var så roligt.
Modeshow som höll på i en oändlighet. Jag var så pinknödig efter 3 timmar .
Det ska bli kul att få följa med och titta på alla bröllopsgrejor.
Det var så roligt att se. Gillade allt det var en tjej och en kille som sjöng alladin låten " en helt ny värld" och det var så man fick gåshud!

Och kvällen avslutades med överaskning.
A hade köpt pizza och chillinötter! Jihoo det var så mysigt. Sen såg vi hostel(han fick igång servern) Den var så läskig! Usch för torterare säger jag bara!!

Och nu sitter jag här på praktiken och gör inte så mycket.

Kram kram
och en 5stjärna blir det till helgen!


Kommentarer
Postat av: Mona

Roligt med en lyckad helg! *kram*

2006-03-20 @ 12:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback