Jag fick ett oväntat mail idag.

Mailet gjorde mig både förvånad och väldigt glad.
hoppas hoppas....får se hur det går

Apropå min viktkurs så har jag gått ner 6 kg nu sen den började.
Fast jag lär ju gå upp lite nu när jag har börjat äta 6 ggr om dagen.

Fatta hur mycket mat det är=)
Jag går aldrig runt hungrig i alla fall.
Och jag är inte sugen längre på godis och sånt.
Vilket är väldigt skönt.
Det som är svårt är att få exakta mängder tycker jag.
Jag har till och med fått mr A att börja med mellanmål.

Det har hänt något KATASTROFALT!!!! jag har börjat prata norrlänsk dialekt.
Någon kan väl vara vänlig att sparka mig i baken nästa gång jag kommer med något riktigt norrlandskt.
Huvva...*kickar mig själv i baken*

Jag  har glömt bort hur man säger kvällsmat.
Det låter som sthlmska i huvudet på mig men när jag uttalar det så låter det riktigt norrländskt.
GAH!

Jag har jobbat som en tok på lungan under de här lediga dagarna.
Alltid trevligt med extra pengar.
Och jag har fortfarande inte pratat med pappa än.
Även om han fyller år snart.
Jag tycker han kan ta kontakt med mig om han vill det.
Det är inte rätt det han gjorde.
Och då är det han som ska krypa till korset inte jag.

Det känns som alla fyller år på vinterhalvåret. Svärmor, Svärfar, S (mr As bror), L, H, N, mamma, pappa, farmor, farbror, kusiner av olika slag.
Och så är det jul.
Oh vad jag längtar.

Än så länge har jag kommit på några riktigt bra julklappar till olika folk.
Jag vet vad J ska få men inte F än.
Och vad svärfar ska få.
Jag vet vad jag vill ge mr A men det har jag inte pengar till. Så det får vänta.

Jag har  ändrat bröllopspresenten till något de två har nytta av.
Det är inte säkert att mr A kommer med ner nu när de redan har gift sig.
Men det är ju helt okej.
Mer tid för mig o L att umgås.
Och jag måste självklart hälsa på M på sjukhuset.

kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback