Im proud of myself

Idag vaknade jag av att det smällde i dörren. Kanske inte lika mysigt som uppvaknandet igår.
Älsklingen var på väg till Holmsund och skolan igen. Praktiken är slut.
Så försökte jag somna om.
Men eftersom Tajzon märkte att jag inte låg och sov så kom han uppburrandes och kurrade i mitt öra.
Ville bli klappad och lät sig inte luras mina försök att låtsas sova.
Så jag kurrade med honom och klockan vart 7. Då steg jag upp.
Tog min shake och la mig i soffan som en pasha.
Såg på nyheterna och tänkte i mitt stilla sinne: Undrar om Iksuspa är öppet och om dom har något pass nu?
Som tur var var älsklingens dator på så jag satte mig där:
Nehej det började kl 7 och åtta hade de inget.
Jaja tänkte jag och gick tillbaka in i vardagsrummet.
Zappade lite mellan kanalerna och hamnade på tv-shop.
Det var reklam för Winsor Pilates.
Och då tänkte jag i mitt stilla sinne. Hmm undrar vad jag har gjort av den där pilates-dvd'n som jag fick av älsklingen när vi flyttade hit( för två år sedan!)
Och grävde fram den ur vetrinskåpet.
MTV pilates. Och jösses vad varm jag vart!
Och törstig!
Och jobbigt var det. Men jag klarade mig bra.  Mycket bättre än den förra gången jag prövade.
Tror  det beror på att jag är lite mer vältränad nu.
Men det var en rörelse som jag vägrade göra/eller kunde inte klara av det.
Man skulle hiva upp benen över huvudet och nudda med tårna bakom nacken.
Och Kassaskåpet Ellinor klarar inte det!
Men jag är stolt över att jag gjorde allt det andra, Inte med bravur men jag klara det med lite hjälp av armarna.
Det var jättejobbigt. Men rätt kul.

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Bra gjort av dig,visar handlingskraft.Använd den till att tänka positivt i allt du har framför dig o glöm inte mantrat,sommarbröllop t.e.x.,så kommer allt att gå lättare.
Kram.

2007-04-10 @ 11:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback