Min sommar i bilder

image219
Vi förlovade oss( du ser anders ring på handen) och hade picknick vid norrforsen och tittade på laxarna.
image220
förlovningslunchen=) Fast vi orkade inte allt så kladdkakan tog vi hemma likaså juicen och baguetterna...
hehe.....
image221
Vi var till vindeln och kikade på älven och anders jobb
image177
Vi var till skuleberget och försökte bestiga åbäket....
image218
Vi åkte ner till Olsbo och bodde hos mina underbara blivande svärföräldrar Dagny och Allan.
image222
Där vi åkte till Taxinge slott och åt tårta. Och jag körde dit=)
Jag har både klarat halkbanan och teoriprovet nu.
Så nu ska jag bo ute hos Jasmine och Fredrik på helgerna när jag är ledig o köra med bettan....
Om jag får så klart. För jag vill verkligen ha kortet innan vintern.
image223
Jag fikade med Malin på tratten.
Ser ni vindruvorna där bakom henne. Helt fantastiskt kändes som jag var utomlands och satt på Rivieran istället för i södertälje=)
image224
Där våra närmsta bordsgrannar var alla fåglar=)
image225
Jag hälsade på min data tokiga mamma. Hon är mycket värre än jag någonsin har varit=)
image226
Jag träffade pappa en  snabbis och fick massor av godis av honom.
Det mesta gav jag bort.
En del åt jag själv.
image227
Godiset=)
image228
Träffade Strump och hans tjej Maria....
image229
Såg på Svens båt som de fraktade till Yngern. Hehe Allans traktor gick sönder så de fick bogsera den och båten med Svens bil. Stackarna.
Undrar om den fungerar igen. Jag tror fortfarande på att det är nått fel med generatorn...
image230
Satt en stund vid Maren och läste en bok. Mycket avkopplande och mycket härligt.
Att bara vara jag en stund utan en massa folk runt omkring sig fast det var en massa folk.
Ja men ni förstår vad jag menar=)
image231
Sen var vi på Kim och Annas bröllop här är även barnen med i bild=)
Ser ni Aik nappen?
image232
Jag och Mamma igen=) så fint tycker jag att detta kort är....
 Sen bar det iväg till Värmland=)
image233

Jag åkte rälsbuss förbi rotneros undrar om de fortfarande har kvar sina vargar...De har jag nämligen klappat=)

image235
Ser ni himlen och klarälven? Vart går gränsen?
Det var så häftigt man såg verkligen inte vart himlen började och klarälven slutade....
Det kallar jag spegelblankt=)
image236
Sen kom jag äntligen till torpet....
image237
Där jag målade och Målade...och skrapade....
image238
Före
image239
Efter
image240
Pappa kom o hjälpte oss att fixa till farstun i torpet.
image241

image242
Vi plockade svamp
image243
Och så åt vi utomhus(underbart härligt)
image244
Och så var jag o fikade med Anncatrine. Min äldsta kompis. Henne lärde jag känna när jag var 2 och hon 3.
Det är många år det vi har varit kompisar i 22 år nu=)
Det är helt fantastiskt att vara med henne. Hon förstår en precis och vet vad man menar...
Helt underbar är hon min  vackra vän=)
image245
Pajen vart bakad. Äppelpaj från vårat träd.
image246
Jag han med lite ligga på gräsmattan och sola med. Fast bara en dag.
Resten skrapade jag eller målade jag=)
image247
Så var vi till Sunne i Söndags och jag fick träffa Laila , Helge, Dorthy och Klara och vad stor hon har blivit ska börja gymnasiet nu och allt.
Jösses....vad man känner sig gammal.
På bilden är Laila o Klara
image248
Morfar och Helge löste korsord som vanligt....
image249
och vi tjejer gick ut och gick på en timmes promenad=)
image250
Och vi åt plommon i Lailas trädgård såååå gott var det=)
image251
Torpet
image252
Mer Lybäck
image253
image255
image254

Vi gjorde massor av mer saker och jag har fler bilder men jag orkar inte lägga upp dom just nu...

Kommentarer
Postat av: svärmor

även denna sommar gick sin väg,vad skönt att ha så många njutningsbara minnen.
Nu orkar du säkert med vad som komma skall i vinter.
Kram.

2007-08-22 @ 17:24:33
Postat av: Jezzi

Många härliga bilder! Det ser verkligen ut som om du har haft en underbar sommar! Får vi bara renovera färdigt badrummet så kör fredrik säkert med dig så mkt han hinner :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback