skrapat och fejjat.....

Efter jag kom upp till värmland har jag hunnit sova middag(slocknade som ett ljus i morfars säng sen jag vaknat kl 5.00) Handlat mat på toria. Ätit middag/lunch på toria. Morfar äter bara ett mål mat om dagen sen är det mackor för resten.
Gå upp med matkassen plus ryggsäck, och lite till till torpet. Städat alla skåpluckor med grönsåpa.
Skrubbat rent vårat runda träbord som vi har ute samt skrapat det.
När jag började att klippa gräset så stoppade morfar mig. Han litar inte på mig, berget och gräsklipparen. Förstår inte varför.
Sett nyheterna. Skrapat trappräcket. Grävt fram några målburkar, igenrostade. Öppnat upp dem och insett att de var grön färg innuti, Och vårat trappräcke är svart. Tvättat trappräcket.
Plockat upp askblad från soldelen av gräsmattan.
Insett att jag vill måla om i farstun(eller bron som norrlänningarna skulle säga).
Att få den vit vore gudaskönt....Ska försöka få med morfar på ideen.
Samt att morfar har gnällt på min knallgula klänning att jag är för rund för den.
Och alla släktingar som undrar. JAG ÄR TJOCK INTE GRAVID:.......grrrr.....morr......
Så i morgon ska vi leta färg på färghandeln och så  ska jag olja in utemöbeln och trappan.
Så att den inte slutar som våran kära vindstrappa som inte ens en fjäril skulle våga gå upp för.
Jag har även kommit på att vi skulle behöva måla om ovanför vedspisen för färgen har trillat av där.
Jag undrar hur jag ska göra för att få det jämt. Ska man bara kladda på nyfärg eller ska man göra någon slags specialare till det där.
Får ringa och terrorisera fredrik om de detaljerna med.....hmm.....
Så funderar jag på att tvätta mattorna.
För att få bort den där hemska doften. jag undrar vart den kommer ifrån.
I morgon ska jag baka paj.
Rabarberpaj. eller hallonpaj. Eller blåbär.
Det visar sig.
hehe....
Mamma undrade om jag skulle banta. Inte när det finns rabarber i närheten.
Fast morfar tror att de är träiga i smaken. Men det bryr jag mig inte om.
Jaja vi ser väl vad jag tar mig till i morgon. Ska i alla fall måla fönsterkarmarna på två veckor=)
Hmmm låter jag som en viss Jasmine och Fredrik nu....hihi....

Just nu ligger vi jämt i skipbon. 1-1.....
.Undrar vad resultat kommer att bli i slutet av min vistelse här uppe.
Anders tycker att jag ska komma hem nuuuu....helst igår.
Han sa att om han inte står ut kommer han och hämtar mig.
Det kommer vara det längsta vi har varit ifrån varandra på mer än 3 år.
Men någon gång måste vara den första....

Hupp hupp

Jag saknar dig med.....och älskar dig ännumer.

kram till alla som läser.

Kommentarer
Postat av: Jezzi

Låter som om du har det bra - men passa bara på att vila dig lite också nu när du för en gång skull är ledig! =)

2007-08-07 @ 17:26:04
Postat av: svärmor

Trevligt för dig att va hos morfar,passa på o njut.lagom av arbete o vila.
Fanta har troligen en staffylokok infektiontion o ska behandlas med antibiotika.
annars är allt bra här.
Vi syns senare o hörs tidigare.
Kram

2007-08-08 @ 16:16:32
Postat av: Kim Bergström

Vad jag lyckades uttyda på en kommentar på sidan här så verkar det som att du också ska gå ner för altaret? :)
Gå in på våran blogg...
http://www.annakim-bergstrom.blogspot.com/

2007-08-08 @ 17:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback