Vila i frid Jennie

image374

Till Jennie:

I natt dog en ängel, en oskyldig snäll ängel,
En Ullabella, en utan talets och kroppens gåva men med humor, skratt och tårar.
Som somnade in efter många års kamp med blicken upp mot himlen hon alltid har haft.
Hon har aldrig velat se neråt utan alltid strävat uppåt, framåt, trummandes på sin trumma.
Nu är hon där springandes, talandes, fnissandes och lär säga sin starkaste åsikt till änglarna där.
Sjungandes, hoppandes, dansandes och allt det hon inte kunde göra här.
Men jag hoppas du vill blicka neråt en stund då och då och se att vi i din familj saknar dig så.
Nu när du inte hindras av kroppsliga hinder. Titta neråt då på molnen vart du än springer och se att vi ett tårdränkt leende dig sänder.
Starta ett band med de andra änglarna ge farmor och farfar en kram, hälsa dom ifrån mig.
Att äntligen kunna klappa Flamman och Sotis och gör allt det du drömt om.
Nu är du fri från rullstolens bojjor.

Men glöm nu inte bort kära kusin, vi älskar dig och själviska som vi är hade velat ha dig här hos oss föralltid.

Kram Ellinor


Vila i frid.
Jennie Sundholm
24 år

Du valde att gå den
29 december 2007
Farmor trampade upp stigen
på dagen ett år tidigare
så du slapp att ta dina första steg på en otrampad stig
Hon och Farfar hälsar dig vid pärleporten

Kommentarer
Postat av: svärmor

Tänker på dig.Kram.

2007-12-29 @ 15:37:25
Postat av: Kim och Anna

Mycket bra skrivet Ellinor, du har skrivit så som en präst skulle säga sitt minnestal...
HA det så bra.

2007-12-30 @ 12:14:57
Postat av: mamsen

Kanske måt att läsa upp i kyrkan? Gunilla fick en tår i ögat. Det var fint.
Gott Nytt År till er båda och alla som är där.
Kramar
mamsen, Gunilla o morfar

Postat av: Lisa

Tänker på dig och alla som har förlorat någon kär. Kram/Lisa

2007-12-30 @ 23:39:31
Postat av: jannicke sundholm

jag är så glad att du finns och att jag få ha dig som kusin. Du gör mig hel:) Jag tackar dig på mina föräldrars och mina syskons vägnar för den fina dikten du har skrivit om vår kära jennie. Tack för att du finns!! många många varma kramar jannicke

2008-01-03 @ 17:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback