lång väg kvar

Oufff....hittade en sida om bmi. Och enligt dom är min max vikt 69 kg.
Känns som jag har en jääääääääääääääääätte lång väg dit.
Även om jag inte vill stanna på det.

Vågen rör sig i alla fall neråt. Efter ett dyk(?) uppåt.
Det som var så himla bra på motivationsföreläsningen var att jag verkligen insåg att det här med min livs stils förändring inte är en quick fix.
Utan långsam strävan efter mitt mål.
Och att vågen inte kommer visa raka vägen neråt utan den kommer att gå uppåt och avstanna ibland och vara allmänt jävlig.
Men det känns bra att komma till den insikten.
Och så fick jag förklarat för mig varför jag blir så himla godissugen på kvällarna.
Han frågade om jag hade ätit alla mellanmål och alla "stora mål" och det har jag ju.
Jag är i alla fall godissugen.
Och då förklarade han det att om jag äter ett för stort mål till det stora målet. Så produceras mer insulin.
Och då senare på kvällen så kommer jag bli hungrig eller godis sugen bara för att kroppen behöver mer mat för att kunna göra av med insulinet.
Och det känndes bra att höra.
Då ska jag inte fuska något mera och äta mer än vad jag behöver.
(även om det inte går att hålla när det gäller taccos)
Det känndes så bra att höra och i går då började jag med det och se jag var inte ett dugg godissugen.

Nu ska jag se om det finns nått förmidas pass att gå på

Jag har blivit utbeordrad i morgon och idag är det APT och på fredag lungan och på söndag lungan fast natt.
Att jag aldrig är ledig när jag är ledig.

ja just ja här är adressen
http://www.markazits.com/diet/bmi.php

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback