Glad Midsommar alla som läser=)

Vi gjorde inte mycket på midsommar sov mest faktiskt. Jag jobbade natten till midsommar.
Det är så roligt med jobbet jag jobbar både jul och natten till midsommar.
Im just loving it;-)
Då sover man ju bort hela midsommarafton jö.

Hoppas det blir bättre nästa år. och blir det inte det ja då tar jag semester och begär schema omläggning.
För jag vill inte jobba alla högtider.
Okej Påsk fick jag ledig. Men hur kul är det för mig som inte äter ägg eller firar påsk särskillt mycket alls faktist.

Det är ju midsommar man vill vara ledig(jobbade natten till) Valborg(jobbade natten till) Jul (jobbade hela julhelgen)
Finns det så många högtidsdagar kvar att fira?
Jag menar jag jobbade tom natten till min egen födelsedag.
Jag tror jag ska kräva ändring!!!!

Och då sover man bort hela grejen. Hur kul är det att missa att laga mat och mysa hela julhelgen för att man måste sova. och sen åka precis när klapparna är öppna och knappt hålla ögonen öppna till kalle anka.
Eller inte kunna hitta på ett dyft för att klockan är för mycket på midsommar.
Eller sova bort hela födelsedagen och inte få se anders alls för han jobbade kväll föräns 11 och då hade jag ju bara en timme födelsedag kvar.
Ja visst jag firade den dagen innan.
Men då var jag ju tvungen att åka till jobbet.
Okej lite roligt var det ju på valborg att se att alla majbrasor brann kl 7.00 men det var mest för att då fick jag se en brasa brinna.

Så födelse dagen satt jag aldeles själv. Brände vid mina klyftpotatisar(fråga anders han frågade vad det var för svart i diskhon) åt min hemmagjorda aioli med gårdagens kalla grillkött för jag vart så less för att jag hade bränt potatisen och drack riktig cocacola framför tv'n utan ett dyft att se på.
Och så ringer inte ens pappa och grattar.
Det är rätt deprimerande

Igår sloknade jag som ett ljus framför tv'n innan 20,00 för jag var så trött.Och vakande på samma ställe vid 5.
Hur kul var det för anders. Vi som hade gjort kladdkaka....

Nä jag KRÄVER ÄNDRING!
Det är inte mening att jag ska jobba till eller på alla roliga helger man kan fira!


Kommentarer
Postat av: svärmor

Var har positiva Ellinor tagit vägen.Förstår dig till fullo,det är det stora problemet med yrket du valt,arbetstiderna.jag orkade bara i 5 år.
valde sen att jobba tidig morgon 7 dar iveckan i 25 år,bättre ?jag vet inte,men jag fick va hemma med mina fantastiska barn.o jobba med annat när jag hitta nåt.
ha det så bra,så känns det bättre när du är ledig o alla andra jobbar.
Kram

2007-06-23 @ 11:16:49
Postat av: Mona

förstår dig helt och fullt... det ska ju vara någon slags fördelning på alla helger & högtider. *kram*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback