Lilla Södertälje I New York Times

Södertälje med alla invandrare har lyckats med bedriften att hamna i en arikel i New York Times.
Min Hemstad och Uppväxtstad.

Det är rätt koolt.
Även om jag inte riktigt gillar att man klarar sig bättre med det Syrianska språket en svenska i Södertälje.

Jag tycker att alla ska har rätt att aklimatisera sig in i ett nytt land och flytta vart man vill kunna gå i skolan och jobba med vad sjutton man känner för. Utan att hindras av ett språk.
Skulle jag flytta utomlands skulle jag försöka lära mig det nya språket även om jag skulle vilja kunna prata svenska med.
Det är lite dubbelt det där.
Jag förstår verkligen varför man vill bo med likasinnade för man trivs ihop och förstår varandra.
Men samtidigt tycker jag att språk är något otroligt viktigt.
Man ska inte hindras av ett språk.
Jag vet hur jobbigt jag tycker det är att inte kunna skriva så bra på engelska.
Så att jag gör mig föstådd och får fram det jag verkligen vill ha sagt till mina engelsk talande vänner.
Det är riktigt frustrerande faktiskt.
Jag borde verkligen bli bättre på engelska.
Och Gramatik.
Suck.

kram E

Här är länken till New York times
http://www.nytimes.com/2007/06/13/world/europe/13sweden.html?_r=2&ref=world&oref=slogin&oref=slogin

här är lt länken:(södertälje Länstidning)

http://www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=20879&isp2=hela

Kommentarer
Postat av: svärmor

Håller med dig om språket,men eftersom jag bor kvar i regionen,så gäller det inte bara språket,o att bli kallat Sveriges Bagdad är inte så positivt tycker jag,särskilt med allt som händer där.
Kram

2007-06-17 @ 11:43:30
Postat av: mamsen

Nu åker jag bort från den omkrivna staden. Hörs på topet.
Kram mamsen

2007-06-18 @ 05:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback