Lördagsutflykt: Vi tog oss nästan till Högakustenbron.

Anders överaskade mig med en resa.
Han sa frågar du mig var vi ska så vänder vi om på en gång.
Jag frågade ingenting.
Jag ville på utflykt.
Vi begav oss av söderut på E4an.
Vi åt vindruvor på vägen ner och dom jäklarna färgade av sig på mina byxor.....


image175

Åkte jättelångt. Förbi Övik och Östersund och ner till Skuleberget.
Som vi nästan tog oss till toppen på.
NÄstan verkar vara ordet för denna resa.
Svettiga som få och ont i fötterna. Jag hade bara mina vårskor på mig. Hade jag vetat att jag skulle bestiga berg hade jag för det första inte tagit de skorna och för det andra inte tagit dom byxorna.(Militärgröna, förlånga , tjockt tyg som är Anders igentligen).

image176

Så vi bestämde oss att på resan ner till bröllopet i Augusti så ska vi bestiga Skuleberget.
Vi kan ju inte vara som de normala människorna och ta gångstigen eller linbanan. Utan vi ska promt klättra.

image177
Normala människors infart till Skuleberget.

image178
Ellinor och Anders väg. När folk kommer upp till stenbumlingarna slutar den fina vägen för att folk orkar inte gå....


Sen fortsate resan söderut och Anders hade misberäknat hur långt det var till själva bron så när jag såg den i horrisonten vände han och vi åkte tillbaka.

image179
Vi stannade för att äta våra sallader på en rastplats men det var så mycket mygg så vi åkte hem istället.
i Östersund köppte vi min nya favoritglass Sandwich jordgubb låglactose och en som smakar lacrits till anders.
Sen åkte vi hem och åt upp våra sallader och såg på 24.
En helt underbar dag alltså=)

Kommentarer
Postat av: svärmor

Roligt att läsa om era härliga utflykter,livet blir ju lite roligare av att se lite nya vyer.
och ni har ju haft bra väder,kan hälsa från JoF de hade fått solsken idag.ova på väg mot Öland.
Kram

2007-06-24 @ 21:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback