Nu är det sista natten

sen går jag av på tolv nätter om det inte är så att jag blir inbeordrad något.
Men det hoppas jag inte.
Även om det är fint för lönen.
Fast jag vill inte.
Det är en sak att bli utbeordrad under veckorna men det gör ju inte lika mycket som på helgen.
Speciellt när jag jobbar 3 av fyra helger i månaden.
Jag vill vara ledig.
Jag vill vara ledig till helgen.
Jag ska nog ta ditt råd dagny.
Köpa en flaska vin och ha stående. Även om det bär mig emot att vara tvungen att ta till sådana saker för att få vara ledig.
Om jag inte får vara ledig i helgen kommer jag ha jobbat 10 helger på raken.
Och det väääägrar jag!

Jag har börjat säga ifrån mer på jobbet nu och det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: svärmor

får verkligen hoppas du slipper jobba nästa helg,som är en av de trevligaste helger jag vet,tänk att få njuta av stjärnor o ljusstakar i fönstren och med lite tur snöfall utanför,lite lugnare helg än jul.ha det bra.Kram

2007-11-25 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback