Deppig....en sprucken tand och 3-4a hål senare

Fan min fläckfria tandhistoria är bruten.
Jag har idag varit till tandläkaren två gånger.
första gången gick jag glad ihåg, lite halvskraj för den där tången till tandis för att reglera tandställningen.
Där upptäcker dom att jag har bitit sönder en tand...
Har du inte ont? Inte värre än vanligt jag menar tandställning gör ont.
Eller så har jag bara fantastiskt bra smärtålighet i munnen.
Så då var det bara att ringa runt för att få en akut tid.
Jaha....
Ringde dragonens hälsocentral och fick en akuttid 12.40.
Går in de lagar tänderna och så frågar de om de ändå ska kolla tänderna när jag är där.
ja okej säger jag. Mitt dumma nöt. Eller det är väl positivt på sitt sätt..
och vips så har jag 3 hål som MÅSTE lagas och ett på gång.
Snacka om att jag är deppig.
Fan jag som snart var av med den där jäkla tandläkarräkningen.
Hmmmph.....

Från att vara en fläckfri tandborstningsförespråkare image273

Till:

image274
En kariesfylld trut...usch vad hemskt det känns.

Jaja.....sånt är livet det är bara att fixa.


Det är tur att man kan tycka synd om sig och klappa katten.
om det inte vore för att det är godiset och drickans fel att jag har hål i tänderna skulle jag i detta läget vräka i mig en hel påse med Polly.
Men jag nöjjer mig med katten.
Han får vara min tröst när jag har ont i tanden och inte kan prata ordentligt för att jag är bedövad....
Lite synd om sig själv får man faktiskt tycka ibland.....

Kommentarer
Postat av: mamsen

Ja, mitt hjärta. D har all rätt att tycka synd om dig själv. Det är de där förbaskade tandställningens fel o så kanske allt godis och dricka. Tycker synd om dig mitt hjärta.Men det gick 24 år.
Kram mamsen

2007-09-11 @ 20:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback