sjukhistorier...suck

Tänk att det ska va så svårt att bli sjuk på jobbet.

Jag skadade skulderbladet och armen när jag jobbade natt i måndags.
Jag ringer min chef och säger som det är.
Hon säger skaffa sjukintyg så att du kan göra en arbetskadeanmälan.
Jag ringer sjukvården i vindeln.
Nej de har stängt.
Jaha jag ringer till sjukvården i umeå: Vi har öppet men du kan inte få träffa en doktor utan endast en sjukgymnast.
och hon har stängt nu var god kom tillbaka i morgon.

Nu på morgonen: Jag ringer Vindelns VC, tur att det stavas med V och inte med W hihi...
Hej jag heter Ellinor, jag jobbar natt som personligassistent och i går natt, måndag, så gjorde jag illa ryggen.
JObbar du natt usch vad jobbigt....
det går bra...
Ja vi har öppet nej du kan inte få en tid till doktorn men du kan få träffa en sjukgymnast vill du ha en tid hos doktorn får du gå på citymottagningen i Umeå centrum och det kommer att kosta dig 500kr( privat ställe) som din arbetsgivare får betala , men då måste du skaffa arbetsgivarens tillstånd och om du inte får det får du bekosta det själv.
Annars så skriver en sjukgymnast en nottering i din journal och det borde räcka.
Dessutom( med irritation i rösten, inte mot mig men mot min chef) så får man vara sjukskriven i 7 dar innan man behöver träffa en doktor. grrrmorr.
Men här har du numret till sjukgymnasten....tack o hej leverpastej ungefär.

JAg ringer sjukgymnasten. HEj du har kommit till sjukgymnasten på Vindelnsvårdcentral, jag kan inte just nu ta emot ditt samtal men var god lämna ett meddelande efter pipet avsluta med fyrkant.
PiiIIIIIIp.... eeeeh .... hej det här är ellinor. Distriksköterskan sa att jag skulle ringa. Det är så att jag har skadat ryggen på jobbet. Jag jobbar natt och så berättade jag vad som hände. mitt nr är...
tack på förhand
fyrkant
och det är där jag står idag...
suck...

att det ska bli så svårt att vara sjuk.
jag tror jag går till jobbet...


Kommentarer
Postat av: svärmor

Välkommen i gänget,(eller,det är för djä.....) att de får behandla en hur som helst,inget är deras eget ansvar.skickas hit och dit i all oändlighet,det har försvunnit i pappershanteringen,men har de inte dator på våra vårdcentraler???.inte på vår iaf.
hoppas de hör av sig Kram.

2008-04-16 @ 10:10:42
Postat av: johanna

tror inte jag kan skylla på några hormoner när det kommer till att bli tokig på katten, det har jag alltid varit, hon är så sjukligt jobbig ibland! står och ylar som en hund, tom den andra katten blir irriterad, haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback