Vi har internet!

Även fast det är väldigt långsamt och segt så har vi så vi klarar oss=)

Igår så var jag och Anders och lämnade nyklarna till löftets gränd.
så nu bor vi i häggnäs på riktigt.
det är lite sorgligt men endå hoppfullt att lämna våran första gemensamma lägenhet.
Vi har haft mycket roligt där.
Sen åkte vi till stan och jag gjorde min synundersökning. och som väntat har jag fått sämre syn igen.
Jag får alltid sämre syn.
Det borde stagnera tycker jag. Det där med att synen blir sämre.
Men det gör det inte.
Så nu har jag -3,5 istället för -3,0.
så jag har fått beställa nya glasögon och så har jag köpt engångslinser som jag ska ha vid lite finare tillfällen.
Det känns så konstigt med linser. man ser lixom överallt.
Man får ett periferiseende som är skarpt och inte suddigt.
Mycket koolt.

mina glasögon kommer bli jättefina.
Sen åkte vi till jula och handlade tvättkorgar. En för mörk och en för ljus tvätt.
Så har jag städat utrymmet under trappen och ställt tvättkorgarna där.
Jag har även tömt ena köksbordet för vi ska bära ut det till ladan idag.

Anders försökte sätta upp canaldigitalgrejen på väggen. Fast vi fick inte in någon mottagning så idag kommer snubben från nått tvantenn företag och fixar det..
Sen ska sotarna komma.

och så såg vi sex stycken tjädrar igår det var även mycket koolt så nu måste jag gräva fram kameran och ut o fotografera. Undrar om jag får se dem igen.

kram kram

Kommentarer
Postat av: svärmor

Härliga tider väntar säkert på er i Häggnäs.
när ni fått in era grejor på plats och hemkänslan kommer ,tror jag att ni kommer att stortrivas.ni är ju lite av naturmänniskor båda.
att ni bor så kommer ju att påverka er känsla av hastigheten på ert internet, iaf så det egentligen räcker,livet är ju just då inte snabbare än så.
ha det så bra ,vi hörs,Älskar er.Kram

2008-04-02 @ 11:45:34
Postat av: mamsen

Hej hjärtat!

Härligt, nu har du mycket att titta på och fota!!

Kramis

2008-04-02 @ 22:47:25
Postat av: johanna

ellie! har skaffat en ny blogg, där jag verkligen ska uppdatera, och jag ska ha barn också (det har jag inte sagt va?) kram i nya huset och med sego internetto!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback