Sjuk

Det känns som mina ögon ska trilla ut och näsan trilla av varje gång jag snyter mig.
Det blir inte bättre det här bara sämre.
Så idag ska jag ligga i sängen och se dvd filmer igen.
Jag har ringt till jobbets bemmaningschef och sagt att som jag känner nu kommer jag inte klara av att jobba på torsdag och fredag.

Jag är så himla förkyld.
Hon säger att på måndag senast tisdag måste jag ha ett läkarintyg.
Vårdcentralen är ju stängd och allt.
Hur gör man då?
Ska man till akuten för att få ett sjukintyg eller hur gör man?

Aja nu ska jag ta och ta min onda hals min täppta blodiga näsa( snytigt mig så mycket så att jag blöder näsblod)och bege mig mot tet.
Det är det enda som lindrar.

Jag vill inte vara sjuk jag vill fira nyår.
Men antagligen ligger jag i sängen ser på dvd och kurerar mig.

Kram på er

Ps: Tack Johanna och Gabriell för de fina kommentarerna=)  Och tack Linda för att du är en pärla som ställde upp o jobba för mig i  söndagsDs

Kommentarer
Postat av: Kim

Enligt försäkringskassans och arbetes regler måste du ha ett sjukintyg om du är borta mer än 1 vecka. Försök att kurera dig till fredag så slipper du allt.

Har aldrig varit sjuk en hel vecka, men kan tänka mig att du skaffar ett intyg på sjukhus alternativt på vårdcentral.

Ha ett gott nytt år!! / Kim Anna och Barnen

2008-12-30 @ 17:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback