2008

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag tog körkort wihoo tog fyra uppkörningar men so what! I did it!
Har börjat en livstilsförändring och är på väg ner i vikt. Jag bantar inte. Jag livsändrar mig.
Jag bor i hus nu. Lägenhetsbruttan bor på landet.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Nej inte vad jag vet, jag gav nog inga.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Marie fick en pojke, Johanna fick en flicka, Sarah fick en flicka

4. Dog någon som stod dig nära?
Min älskade kära lilla kisse Tajzon dog i oktober. Min kusins begravning var i januari och en i Umeå.

5.Vilka länder besökte du?
Bara landet jag bor i

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Bättre hälsa *host host* en resa utomlands skulle sitta fint. att starta eget  och inte bara förbereda för det.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
26 februari då tog jag körkortet och den 11 juni min födelsedag när jag fick min fina Nikon D300. När morfar kom upp när jag hade magsjukan så att jag grät, och att pappa kom på julafton. PAPPPA KOM PÅ JULAFTONSMORGON!!! Underbar julklapp måste jag säga

8. Vad var din största framgång 2008?

Att jag har gått ner 7.9kg och tagit körkort, startat en hemsida och börjar förverkliga mina drömmar en efter en.
Att jag inser att det är jag som måste göra något åt mina drömmar om jag vill ha dem.

9. Största misstaget?
Att jag inte klippte gräsmattan ordentligt och att Audins jäkla växellåda skar sig som var svindyr att laga så vi inte kunde spara pengar. Att jag körde av vägen 2 gånger. En i Westh kurva( japp den ligger här på häggnäsvägen precis ut ur häggnäs mot trollberget. Och den andra gången när jag körde fast precis på infarten i snön. Vad jag svor

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Magsjuk och dunderförkylld
Annars frisk som en nötkärna almost

11. Bästa köpet?
Mitt objektiv 18-135mm

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Fotogrejer, Anders, Kläder,  hemmet, mig själv

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min fina fina kamera som jag fick i födelsedagspresent. Min morfar, att min pappa kom upp på julafton. Anders som är så himla gullig, att jag får chansen att gå den här kursen i livskunskap.
Min motivation mycket gör mig riktigt glad

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
I kissed a girl and i liked it och Buffy when I walked on warwick avenue

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag är alltid gladare än åren innan men året började lessamt sen blev det bättre och sen blev det sämre igen.
Så det är ett skitår. Eller jag har kommit till många insikter som har varit bra men ja jag vet inte.
Känns som ett mellanår mot det sämre hållet.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
rest utomlands, åkt till värmland, gift mig, stressat mindre, men insikterna är bra ändå...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit mindre godis, stressat mindre, inte tagit lika mycket skit, bytt jobb tidigare, fast igentligen då hade jag inte haft det fantastiska jobbet jag har nu. Gråtit mindre

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2008?
Hos svärisarna i norra olsbo

20. Favoritprogram på TV?
Desperate Housewifes, Greys anatomy, Ghost wisperer

21. Bästa boken du läst i år?
En härlig bok av Mia Törnblom, serien om mörkrets materia, att älska som en porrstjärna, m,m

22. Största musikaliska upptäckten?
vet inte

23. Något du önskade dig och fick?
Min fina kamera, att jag går ner i vikt,

24. Något du önskade dig men inte fick?
Att få behålla Tajzon min älskade lilla kissemiss, mattes gosegris.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Blev väckt av anders med frukost på sängen, han tog kompledigt i två timmar bara för att komma med frukost på sängen till mig och jag fick min fina kamera!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att tajzon inte dog och att ekonomikrisen inte hade inträffat

27.Vad fick dig att må bra?
Anders och Livstilskursen, Morfar, pappa, de som älskar mig, mitt nya jobb, mina nya insikter, att träna

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
eeh men vad heter han jag har ju bytt från matthew mchonehue till han snyggingen i batman vad heter han...

29. Årets bästa konsert?
När Anders sjunger för mig när jag är ledsen och deppig. Tajzons mjauande

30. De bästa nya människorna du träffade?
Alla mina nära och kära och mina vänner och arbetskamrater

Gott nytt år på er....

19. Blev du kär i år?
Jag är alltid kär om inte kärare i min Älskade Anders


Kommentarer
Postat av: Mon

intressant läsning om ditt händelserika 2008, hoppas det är ok att jag lånar med frågorna till min blogg?! kram

2009-01-02 @ 02:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback