Flyttdag ett

Igår började vi ( jag och Anders) kl 08,00 med att bära ner grejorna i trappen så att det bara var att forsla in dem i släpet när Fredrik, Sven och Allan kom.
Vi drog tom ner det stora bastanta,skittunga vetrinskåpet tillsammans. Och var klara vid 12.00 som vi trodde. Då stod den vita soffan utanför porten.
Men inget släp och grabbarna tre fanns att se.
Vi ringde och då visade sig det att släpet hade blivit dubbelbokat av Okq8 så de fick åka till statoil på carlshem.
Så jag gick upp och klädde på mig mina ickefrysar kläder, vinterjackan, mössan, halsduken, vantarna.
Men icket. Jag frös i alla fall i 45 min tills de kom.
Svosh sa det och sakerna, två sängar, två soffor, ett vitrinskåp, ett runt bord, ett litet skåp, två bokhyllor, ett cdställ, fyra kartonger, fyra kuddar, en brudkista(tung som sjutton, boxningssäcken låg i den) den vita rumsavskiljaren och lite annat smått och gott.
Så just nu består vårat hem av, två fotöljer, våran gamla säng, två skrivbord, en skrivbordsstol, ett matbord och fyra stolar, garderoben full med kläder, ett antal flyttkartonger och dammbävrar.
Gissa om det ekar överallt.
Det känns verkligen som vi är påväg nu.
Ska bara ta det där himla körkortet först....
image429

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lycka till med flytten!
Jag vill att du är med och tävlar på min blogg. Visst vill du vinna ett myspaket? Kolla här:
http://junitjej.blogg.se/1203203559_myspaket_frn_t4use.html
Ha en trevlig söndag! ♥

Postat av: Anonym

skönt att vara igång?men glöm inte att vara rädd om varandra.
det tar ju både fysiskt och psykiskt att bryta upp från det man känt som hemma och bygga upp nåt nytt, men det klarar ni med kärlek och omtanke.
Kram.

2008-02-17 @ 11:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback