Bildredigeringstrubbel och regn

Hej Allan, vi tar oxå gärna några blommor om vi får=)
Jag har ju ett helt land att fylla. Som jag bara använder en tredjedel av=)
Sen skulle det vara fint med lite tagetes utanför gammelstugan.

Idag regnar det som sjutton ute hos oss.
Det verkligen spöregnar.
Anderts tycker jag kan ut och fotografera i alla fall.
I think not.
Även fast jag är bra sugen på att använda min kamera så vill jag inte ha den i regnet än.
Och man kan ta grymt fina kort i regn.
Man kanske skulle ta och köpa sig en paraplyhatt...
Hehe...
Jösses kan verkligen se mig i en sådan och min knallgularegnrock och mullekockstövlar=)

så jag sitter vid datorn och håller på att lära mig Nikons bildbehandlingsprogram.
Eller rättaresagt. Jag gör om bilderna till jpg och för över dom till ett annat bildbehandlingsprogram som jag kan mycket bättre.

Igår var jag hos min arbetskamrat Björn och hans familj med personalgruppen och hade avslutningsmiddag innan alla går på semester.
Vi hade supertrevligt. Och jag inser att jag har en stor fördel när de sjunger gamla svenska visor jämte mina "jämnåriga" arbetskamrater, 25-35år, för att jag jobbat på ålderdomshem och lärt mig alla gamla visor som 60åringarna sjöng.
Även fast min "fiiina stämma" inte alltid är rätt.

"det var en gång en sjöman som hette Axel Öman " den har jag att tacka till min tant på Oxbackshemmet.
Jag fick höra den varje dag i 2 års tid.

Och så klart hade jag med min kamera och det vart många fina bilder där.
Jag måste ju få leka lite med den.

Lite senare på dagen: det blev sol här på efm så jag har fottat ute.
Men jag har även suttit med support hela dagen med Kanon. Eftersom deras bildredigeringsprogram CatpureNX inte vill fungera.
Det säger bara att det finns för lite minne och så blöööää dör det.
Mycket frustrerande.
Satt i över en timme och pratade med hon i telefonen för att få det att fungera.
Men icket.
Gud så irreterande, så nu har jag en massa bilder i raw jag inte kan göra något med eftersom bilderna kan inte öppnas i det andra bildprogrammet jag har. Utan endast i Kanons bildredigeringsprogram(utsugare där!)
Suck.
Anders får hjälpa mig att fixa det så jag kan använda mina bilder och lägga ut dem på bloggen sedan=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback