Vad händer just nu

Jag fick ett sms på jobbet igår ifrån Anders.

"Hej svejs. Nu ska vi sova här. Älskar dig. puss puss. Vi syns i morgon bitti. Jag längtar."

Och jag vart aldeles varm inombords. Av myskänsla. Jag behövde verkligen det smset.
Dels för att jag sover aldeles för lite. Har vaknat 13.00 flera dagar i rad och somnat vid 8.30.
Och dels för att vi städar lägenheten hela dagarna i ända.
Så jag är så trött och att höra att Anders och tajzon ligger på samma madrass och sover ihop i en tom lägenhet. Våran säng är i häggnäs. Så vi äter och sover på golvet. Känner mig väldigt spartansk.
Och tajzon han gillar husse bättre än matte just nu.
Ligger bara hos Anders och på hans madrass vilket gör mig grymt avis.
Men det är väl för att jag inte är hemma och när jag väl är hemma så ligger jag och snarkar eller damsuger med hans hatobjekt i världen.
vi är klara med klädkammaren och nästan klara med datarummet och sovrummet. Det är bara fönstrena kvar där. Sen är det klart.

Sen så känns det som Allan, Dagny, Sven och hundarna åkte hem aldeles för tidigt. Det känns som de kunde ha stannat i minst två veckor till.

Men jag hoppas att de kommer upp snart igen.
Vi har sängar så det räcker=)

Mamma är i värmland hos morfar och de verkar ha det bra med, vilket känns superskönt.
och pappa säger att lappmöglet har kommit till honom med.
Jag sa att han gärna får komma hit och hälsa på.

Nä vi har det väldigt bra just nu. Även om vi är väldigt trötta och sover aldeles för lite. Eller jag gör det i alla fall.

I morgonbitti ska jag och anders ta tajzon ut till häggnäs.
Så ska jag sova där. Gud så skönt! att ha persienner som täcker hela fönstret och en skön säng som väntar.
Jag undrar vad tajzon kommer tycka om häggnäs.
Massor av mer  utrymmen att utforska.

Nä nu ska jag gå o arbeta. Kram på er så mycket.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Tack för senast,och hoppas ni orkar med flyttstädet,
skönt när det är gjort.
Häggnäs är verkligen en bra plats på jorden och ni får säkert ett bra hem där.
Tajzon kommer väl att sniffa hundar där ett tag ,du får väl köpa öronproppar till honom så han inte hör grannhundarna......Kram

2008-03-26 @ 22:13:38
Postat av: Mona

att flytta är både roligt och jobbigt, speciellt när man måste jobba också. Det allra tråkigaste är ju utstädningen av den gamla lägenheten, när har ni besiktning? Hoppas ni kommer trivas finfint i huset sen! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback