Blodomloppet 2008 i Umeå

Jag har varit så grymt duktig och traskat fem kilometer i Blodomloppet.
Jag är så himla stolt över mig själv att jag tog mig runt.
Det är väldigt långt att gå fem kilometer.
Jag har blåsor på fötterna idag och är trött i kroppen.
Men jag är så himla stolt att jag klarade det.
Jag går ju rätt sakta och för en otränad tjockis som jag så är det helt otroligt att jag klarade det.

Det var fem stycken i vårat personallag som gick.
Jag hamnade efter alla andra.
Isak och Björn de sprang.
Sen skulle jag, Maria och Chia gå.

Vi skulle träffas 17.30 nedanför filmstaden i Umeå.
Men Björn var sen.
Jag och Isak tog min lilla betten(golfen) och resten åkte i Chias bil.
När vi kom fram tappade vi bort Björn det första vi gjorde.
Så vi irrade runt efter honom i hela området. Hämtade våra gröna t-shirtarna.
Sen vart jag superkissnödig.
Så jag gick och ställde mig i kisskön.
Två toaletter på hela Umeåtravet.
Så det var kö från ena ändan till andra ändan av travbanan.
Men så stötte jag i alla fall på Björn.
Det var dags att starta så det vart inget toalettbesök.
Isak och Björn skuttade iväg i först starten med de som sprang.
Och jag, maria och Chia gick tio minuter senare.
Sen kunde jag inte hålla mig längre så jag sprang in i skogen och pinkade.
De gick i förväg.
Men det är inte lätt att hitta två personer i en folkmassa på 4200personer.
Jag bestämde mig för att gå i min takt.
Och jag är så himla stolt att jag tog mig runt.
Efter 3.5 kilometer så träffade jag en gråhårig man som gick lika sakta som jag gick.
Så vi gick i mål tillsammans.
Maria och Chia stog på travbanan och väntade in mig.
Och när vi tre tillsammans gick i mål stog två svettiga karlar(Björn och Isak) och hejade och klappade händerna.
Så fick vi guldmedaljer av blodtdropparna=)

image544

Tshirtutdelning och letande efter Björn

image545

Här uppvärmer vi, Chia dansar för fullt=)

image546

Jag stötte på Lungan gänget, linnea är den som är främst i bild. Vi ska ta en fika en dag

image547

Jag i folkmassan med mina solglasögon med styrka

image548

Folkhav

image549

Ja och där gick starten

image550

Här höll jag på att ge upp här var det som jobbigast. Men efter det gick det bra

image551

Fina medaljer=)

image552

Stoltaste gänget i stan. Vi klarade fem kilometer
Trötta men glada....
Björn, Isak, Ellinor, Maria och Chia

Jag är himla stolt över migsjälv och alla andra då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag e GRYMT stolt över dig jag också! Bra traskat gumman :)!

2008-05-23 @ 20:22:28
Postat av: svärmor

tänk om man fick lite av den känslan som man får när det är klart,innan man startar så skulle det vara så mycket lättare att oftare komma igång.Bra gjort.Kram

2008-05-23 @ 21:51:15
Postat av: Mona

bra jobbat! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback