du luktar som en blöt hund

När jag kom hem i morse går jag in till Anders. Han säger kan du inte krypa upp i sängen.
Sen ger han mig en kram och ligger med armen runt mig och kurrar in näsan i min hårbotten.
Skulle han aldrig ha gjort. Jag har mycket smutsigt hår.
Säger mellan en snarkning: Ditt hår luktar som en blöt hund.
Tack så mycket för komplimangen....grrr....

Idag vaknade jag vid fyra.
Gick upp hoppade in i duchen. Slog tån i tvättmaskinen. Duchade´.
Åt frukost.

så hör jag ommphoomhp ohmmp utifrån. Och tänker hur jäkla högt spelar våra grannar igentligen.
Himla countrymusik. Nog för att jag bor på landet...men...
Kikar ut genom dörren så ser jag en silverfärgad bil och en förkyld fredrik.
Smyger ut i min morgonrock och gympadojjor.
Vi pratar ett tag, eller jag pratar Fredrik kraxar. Han är förkyld.
Jag visar upp min stolthet.
Landet.
Vi försöker leta reda på en sekatör och en sån där man fårar till potatisen.
Hittar ingenting.

Han åker iväg med släpet och jag går in och sätter mig vid tv'n.
Lagar middag och väntar på att Anders ska komma hem. Diskar...
Så nu är det fint i köket igen.

Han kommer hem vid 19,30 rusar till tv'n.
Jag får knappt en kram sätter på Aik matchen.
sen åker jag.

Kommentarer
Postat av: Anders

Du går ut i bara morgonrock och visar upp din stolthet? :)

2008-05-08 @ 21:56:31
Postat av: johanna

jodå, skolan går bra! har precis lämnat in tentan OCH haft redovisningen, pjeeeew. hur har du det på landet?
verkar så mysigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback