Så jävla sant och tack för de vackra orden

En vän till mig skrev:

Jag skickar en varm kram till dig. När min katt Bettan dog när jag var 16 så var jag helt förstörd. Jag skrev en låt till henne som mina kompisar än idag gråter när jag spelar. Det är förfärligt, folk fattar inte ens. När folk säger "Det är ju bara en katt" så vill man slå dem.

 En tvåbent vän är en person man träffar, man rings vid och man bestämmer tid och plats för att umgås. Och sedan återgår man till att leva sina egna liv tills man ses igen. Men med en katt vävs livet samman på själsnivå, man återgår aldrig till att leva bara sitt eget liv. Man delar på nästan alla stunder. Även nu när jag sitter här så ligger det en katt i mitt knä och bara är. Det är tungt att bli vän med någon som man redan på förhand vet har en kort livstid.

 Även om det känns tungt, så kommer sorgen att mildras med tiden. Ni fick några fina år ihop. Och jag är av den övertygelsen att jag tror inte att han har lämnat dig riktigt än. Han har kanske stannat för att se efter att du har det bra. En katt sviker aldrig i en svår stund.

Så jävla fint och så jävla sant



Everything thats left of him is this...

Kommentarer
Postat av: johanna

åh, vännen! så ledsen jag blir för din skull, vet precis hur det känns...förra sommaren gick våran katt Big bort (cancer), väldigt tufft att behöva besluta att han skulle ha det bättre i katthimlen. jag kan fortfarande bli ledsen och känna mig dålig när jag tänker jag honom! båda jag och Rut skickar massa styrkekramar upp till norr.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback