Bästa husmor

Idag har jag och Anders varit så där kvinligt manliga som man bara kan vara.

Han har varit ute och hållit på med något i ladan hela dagen, hämtat in ved och jobbat ute. Typiskt manligt.

Jag har tillsammans med svärmor parat ihop tvåhundrasjuttioelva par strumpor, varför finns det strumpor som inte har någon kompis? Vart tar strumpkompisarna vägen? Vem äter upp dom?
Sedan har jag på äkta husmorsdevis städat spisen med både kniv och trasa tom alla små vrår blänka klara.
Även kaklet har fått sig en riktig åthutning så nu blänka det fint.
Jag har även hunnit med att tvätta två tvättar samt hänga upp dem och sorterat ur en hel tvättkasse med kläder som hör till sommaren eller som jag inte har kunnat ha på evigheter.
Men som jag inte vill slänga för att jag vill komma i dem igen.
Grävt fram mina gula vinterkängor som igentligen är mammas men det talar jag inte högt om, för hon har kidnappat min diana gabaldonbok FRÄMLINGEN, då kidnappar jag hennes gula kängor tills jag får tillbaka boken. SÅ DET SÅ!

Jag har skrivit ett mail till
Kristin som är min bästaste Nathalies kompis som jag har fått lite kontakt med nu, känns kul, för jag hade lite kontakt med henne i gymnasiet. Vore roligt att komma ner och hälsa på hennes ögonsten, ja och henne med när jag är och hälsar på Nathalie någon gång.

Sen har jag parat ihop alla plastburkar med lock och gjort i ordning i plastskåpet och varit och handlat.

Så jag tycker att jag har varit duktig idag=)


Och häromdagen så var jag typiskt manllig och plogade så det så,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback