tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren som absolut vill skjuta fram min nya tand i flera år.
Jag vill inte det jag vill ha den i år.
Fatta hur dyrt det blir att betala en försäkring för den där kronan-
Men neeeEEEj då det är för riskabelt än måste låta tänderna stabilisera sig.
Jag funderar på att ringa i morgon och säga att jag vill göra tanden till hösten i alla fall.

Varför blir man till en ja tack och amen person så fort man har någon som gräver en i käften?

Gör det ont när du biter på röntgenplåten? Nej då jag bara blöder i hela munnen.
Ojdå råkade jag knippsa dig fyra gånger i munnen varför sa du inget, för att du hade två händer och en massa konstiga saker i min mun hur ska jag kunna säga nått då( har hänt när jag hade tandställningen)

Suck...aja bara ringa i morgon och säga att jag vill faktiskt ha det fixat.
Han sa nått om att min tandställning som sitter på baksidan av tänderna inte kommer att fastna på den nya tanden men om den sitter fast på alla andra tänder borde ju inte det vara så farligt.
Och den tanden är ju ändå bara i komposit(plast) så vad är skillnaden kan dom klistra fast metallvid plast borde de kunna klistra fast metall vid en stift tand.

Just ja, jag har inga hål men lite tandsten, precis som vanligt alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback