borta bra men hemma bäst




(bilden är från förra vintern när vägen var full av snö istället för is)
Jag har inte skrivit på några dagar, det beror mest på att jag inte har varit hemma.
Jag har jobbat och varit hos svärisarna.
Japp det är så förbaskat halt här så att det är säkrare att stanna i vindeln för att kunna ta sig till jobbet än att åka hem.
Men nu är jag hemma för jag är ledig i 24 timmar från 14.30 idag till 15.00 i morgon.
Känns som semester.
för jag mitt dumma nöt tänkte ju inte på att jag jobbade sex dagar förra veckan när jag hade jämkningsmötet förra gången så nu jobar jag sex dagar till.
Det blir 2 lediga dagar på 14 dagar.
kul va=)

Eller inte.
Är huvudet dumt så får kroppen lida eller vad är det de brukar säga.
Så nu får både mitt huvud och min kropp lida för att jag inte tänkte mig för.

Så det är vad som händer hos mig, jag jobbar och så har jag varit hos svärisarna och jag läser psykologi inom organisationer just nu.
Jag längtar till de andra böckerna krishantering och så var det visst något mer.

Sen har jag målat naglarna idag, de blev fint rosa men det blev små bubblor på lacket, jag vet inte hur jag lyckades med det men eftersom det är på varenda nagel så säger jag att det ska vara så.

Nu ska jag gå och lägga mig och sova. Det ska bli underbart skönt att sova i sin egen säng.
Jag har nämligen trängts  med Jenna i en åttisäng i svärisarnas gästrum.
Jag fattar inte för när jag somnade låg hon inte i sängen men när jag vaknade gjorde hon det.
Hon väger 41 kg och är en stor hund men jag har sovit vidare fast hon måste ha lagt sig på mig för att få plats när hon kommit uppsmygande.
Jag kan sova genom det mesta. Totalrenoveringar, borrning av betongväggar och att ha en 41 kg hund på mig ingen match när jag snarkar loss i johnblundland.

Aja godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback