JUL Listan!

Jul- lista.

Har sett denna lista i flertalet bloggar, så jag gör den jag med. Du också, vettja! ;)

• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

Nej absolut inte i år , gjorde det förra året, vill helst av allt inte jobba jul, men är man i vården så är man.


• Bakar du något till jul? vad?

Nä, men svärmor gör 7 sorters kakor, som är himla smaskigt

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Polkagrisaaar POLKAGRISAAAR'
Skumtomtaaar, skumtomtaaar


• Knäck eller ischoklad?

Knäck! alla dagar i veckan, helst med nötter i

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

Stjärnor och ljustakar ska det ju vara


• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Eftersom jag är urusel på att skicka julkort så kan jag inte begära något av det. Skriver godjul på bloggen istället.
Men jag blir hemskt glad för julkort i brevlådan. Det uppskattas=)


• Vilka färger har ni till jul?

rött, svart,


• När julpyntar du hemma?

eeeh när andan fallar på, förra året hade vi ingenting uppe alls. Jo vänta, vi hade tomten i ena fotöljen.
I år måste jag skärpa mig,
skulle vilja ha riktigt fina julgardiner till köket, men jag äger inga sånna och jag vägrar rödrutigt


• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Nä det kan jag inte säga,

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

har inte julgran, men skulle gärna ha en gran i plast, alltså jag försökte med riktig första året jag bodde ihop med anders, I SAY NO MORE!
Jag hade barr i två år i lägenheten efteråt, jag förstår inte!


• Har du ett färgtema i granen?

har inte julgran

• Levande gran eller plastgran?

PLAST


• Hur ser din julfrukost ut?

Julgröt!, skinksmörgås med senap och röbetsallad, te med honung


• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Kalle kl 15 och han som är givmild kl 1900
och byta julklappar


• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Köpe


• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

BLOSSA

• Vilken är din favoritjulskiva?

Anders blandning

 

• Vilken är din favoritjullåt?

Julen är här, se där strålar en stjärna, nu är det jul igen, bjällerklang,

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

julskinka med senap och rödbetsallad, lax med sån där sås


• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

eeeh gemensamma insatser va...

Köttbullar,
jag handlar polkagrisar och lägger i hjärtformadeskålen
dukningen på bordet


• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Risgrynsgröt


• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

Ja, som ren tradition.


• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Den sänds inte längre men det var när Kalle var ute och red men annars är det ju Tomteverkstaden eller piff och puffs jul


• Har ni tomte hemma?

Japp det har vi, eller vi är en hel drös som har tomteluva och det är en som delar ut paketen, men vem det är varierar.
På senare tid har det mest varit mig, men det är för att jag är så otålig och inte kan vänta på att någon annan ska dela ut paketen och så tycker jag det är kul

• Köper du julklappar till många?

Japp till min och Anders familj det blir många.


• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

Eeh finns inga barn här hos oss men alla ska självklart få klappar.

• Roligast att få i sin julklapp?

Åh allt är lika roligt att få


• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Jag är jättetråkig men present kort på sj, presentkort på bokus, en laptopryggsäck till en 17 tums laptop som inte är allt för ful.
En hårklippning på Kerstinsalongen av MARLENE eller VIKTORIA
Jag skulle vilja ha raggsockar med.
En kamera väska som är liten och  fyrkantig
en maskara
nagelack

jag kommer säkert på mera sen=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback