pluggteknik anjo 2009



Plugg vid köksbordet, vad behöver man förutom böcker och anteckningsblock.
Te och vatten i flaska med sugkork på, laptopen och minipostits till böckerna.
Rosa överstrykningspenna så att jag ser vad de små rackarna till lärare vill ha ut av mig.
Disiplin är oxå bra att ha.
En hård stol som man inte får sovande ben är fint med.

Men just nu ska jag konsentrera mig på den där boken som ligger mitt i bilden.
Den heter Introduktion till socialpsykologi och just nu håller jag på att lära mig om kvalitativa och kvantitativa undersökningsmetoder för mina arbeten.
Låter spännande va?
eller vad sägs om socialpsykologiska experiment, jag tycker att det låter som en tortyrmetod.
Nu alla barn ska vi göra socialpsykologiska experiment på er... MoaHAHAHAHAA lixom.

På sätt och vis är det de, de har exempel som att tre grupper med barn i åldrarna 4 till 6 år får se samma film där ett "objekt"( en mann) slår och misshandlar en docka och grupp ett får se ett slut där det kommer in en vuxen med saft och kakor, en grupp får se när en person kommer in och skäller på objektet och den tredje gruppen får se filmen utan att någon kommer in och avbryter.
Hur agerar barnen sen när de blir satta i ett rum med en sån där "polisspegel" och en docka som liknar det som "objektet" misshandlade.

Jag menar bara usch så hemskt.

aja nu ska jag fortsätta läsa om mina socialpsykologiska experiment.
bland mycket annat.
om självidentitet och jagidentitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback