Björnen visslar (eller älgen)

Jag vaknade vid 13,30 tiden och åt två äggsmörgåsar till frukost.
Mumma vad gott.
Sen vad gjorde jag sen? jo jag läste i kurslitteraturen och jag och Anders gick på en långpromenad med doggsen.
Uppför halva berget och in på en skogsväg och tillbaka.
Det blev över 10 000steg bara på den promenaden.

När jag kom hem( jag och Daisy hamnade lite efter först vid lastbilen som lastade på den gamla trumman som dom grävt upp och sen vid hundgården) och frågade om jag hörde visslingen vid bron.
Jag ba: va hörde du någon vissla.
Han: Ja men jag trodde det var lastbilschaffisen.
Jag: Men du vet väl att björnar visslar när dom varnar att här är jag.
innan dom varnar mera och ryter.

Så antingen var det lastbilschaffisen eller så var det en björn som tyckte Anders var så hiskeligt snygg( förstår honom, han är snygg) och bara tjohoo halåå snygging.

I och försig kan älgar oxå vissla för att varna men jag tycker att historien låter bättre om det var en björn.

Tur att jag har en stor och stark  man med mig i sånt fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback