Nattsuddare

Det blev inte att jobba kort tur i morgon 7-13,30 utan natt i natt och sluta 0715 istället.
Så nu sitter jag här på jobbet och klockan är 5.

Gick helt okej att jobba natt igen.
Det är första natten jag jobbar på över ett år.
Men jag vill inte göra om det.

Min kropp mår så fruktansvärt bra av att jobba dag och sova på natten.
Att kroppen och hjärnan verkligen får vila när den behöver det.
Min kropp och min hjärna mår bäst av att sova på natten och vara vaken på dagen.

Den är gjord för det.
Sen att jag inte alltid väljer det bästa för min kropp är en helt annan femma.
Den här natten är ju inte direkt mitt val utan min chefs val.
Men jag känner ändå att det inte är bra för mig.

Och jag vill inte göra om det på länge.
Det kan inte vara vettigt att vara så här trött.

Så nu längtar jag hem till min säng, till min sambo och till doggsen.
Vi ska dessutom ut på promenad( jag och doggsen) och de vill ha frukost innan jag får sova.
Anders ska få sovmorgon när jag ändå kommer hem den tiden de vill ut på morgonkiss.

Jag har i alla fall hunnit läsa lite kurslitteratur i natt när det har varit lugnt.
Så nu har jag bara 35 sidor kvar på första boken av fyra som ska läsas.
Wihoo.

Dunderklumpen aka hur moderna organisationer fungerar.
och tre böcker till.

Så det känns bra att åtminstone en bok är färdig. Sen har jag så svårt att lista ut vad som är viktigt och inte viktigt.
Det sitter massor med rosa små stickers i boken jag läst, för allt är intressant och jag fick tippset att det som är intressant ofta är viktigt.
Så jag kör på det.


Kommentarer
Postat av: Sockerärtan

synd på utbeordringen, det är aldrig kul. Men bra iaf att du ju hann läsa lite och sen blir det väl extra slantar sen?! Jag träffade vår fd. kollega R på bussen i måndags. Hon övningskör nu!! När får vi komma och hälsa på dig? kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback