SJ

Idag var jag ju som sagt hos chefen och pratade skolarbete.
Och oh det var så himla bra och jag fick svar på mina frågor.
Sen när jag hade gått därifrån så hade jag ju mer frågor, men det löser sig säkert.

Så kom jag hem och hade fått mitt mecenatkort, är det någon som är student som har utnyttjat sitt mecenatkort?
på riktigt?
Det fanns en del rabbatter på deras hemsida.
Men vem köper smink på nelly.se? Igentligen?
eller vem vill ha en skinnväska för 2000kr med studentrabbatten när man är student?
I och försig var det en väldigt snygg väska.
Men endå, jag brukar inte spendera 2lax på en väska, jag har aldrig gjort det heller.
och jag tror inte någon med csn lån ba väska eller hyra/mat/böcker?
Inte för att jag har csn lån för jag fortsätter att jobba mina 91%.
Men jag spenderar hellre mina pengar på något vettigt som räkningar, kurslitteratur, mat, resor till växjö, kläder och annat tjaffs.

Sen blev jag olycklig. Himla olycklig.
För jag hade beställt resan ner redan med sj, på studentrabbatten.
För jag trodde verkligen att jag skulle få rabbatt eftersom jag är student.
Men Nä, tror inte det va.
Jag läser ju bara 180 p och får en filkand i slutändan men nej jag studerar ju inte tillräckligt för att vara berättigad.
Så det var bara ta tjuren vid hornen och ringa sj.

Du har plats 85 i kön.
Efter 22 minuters väntetid så var det en snäll tjej som köpte tillbaka mina biljetter och beställde vuxenbiljett åt mig.
Tur och retur till Växjö för bara 266 kr mer.
Snälla sj tjej.
Hon sa ju att ja men du borde faktiskt veta det att man måste plugga heltid för att få rabbatt hos sj, så nästa gång bla bla, förmaning förmaning förmaning.
Men hon var supersnäll så sj har stjärnor i himlen hos mig nu.
Och det var ej ombokbara biljetter så verkligen super.

men jag kunde inte veta det, jag har inte pluggat så förut, hur ska jag kunna veta att man måste studera heltid för att vara berättigad sj studentrabbatt?
Jag trodde jag var kvalificerad för att jag läser ett helt program.

Aja...men snäll var hon i alla fall.

Sen ringde jag en kursare, som sa att hon kanske kunde erbjuda mig sovplats där, och jihoo det kan jag få.
Inte varje gång jag ska ner men ibland.
Och det är verkligen super.
Så himla snällt, sen har vi bestämmt att vi kan hjälpas åt med grupparbeten och om vi fastnar så kan vi ringa och prata med varandra.
Så dagen slutade bra i alla fall.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback