Min växjöhelg

I helgen har jag varit i växjö.
Arbetsrätt har stått på tapeten och min hjärna kändes som splittrat glas efter det.
Men tentan ska nog gå bra endå.
Jag tror jag kan jag tror jag kan jag tror jag kan.


Utsikten från hotellfönstret.

Det var så härligt frisk luft, det luktade sjö, eller hav, det är något jag saknar med att bo i västerbottensinland.
Den där härligt friska doften från havet. Även om växjö nu inte ligger vid ett hav så doftade det ändå vatten och vår.
Hotellrummet har ni redan sett bild på


Den supergoda maten med kursarna


På första våningen i hotellet. Jag vet inte vad det står för.
En naken kvinnas räddning eller något sånt, blir lite stött av att hon ska behöva ha en man i rustning(ljusa killen) som skyddar henne mot synden(mörka killen) för att hon inte ska förtappas.Ligga där och sträcka sig efter räddningen naken som om hon inte skulle kunna välja vilken man hon vill ha själv.
Men den är ju vacker även om jag tolkar in saker i den som jag tycker är fel.



mer vårtecken. Visst gör det ont när knoppar brister som karin boije en gång sa


Ensam på stockholmscentral när jag väntade på nattåget hem



Öppnade en fortune cockie som kom med kinamaten som pappa skickade med mig ifrån norrköping, fick en kram på stationen som värmde.
och jag ska faktiskt ta rådet på allvar.

Be prepared to accept a wondrous opportunity in the days ahead.
översatt blir det:
Var beredd att acceptera en underbar möjlighet i dagarna framför dig.

Så det ska jag verkligen göra.

Det har varit så kul i helgen. Åh vad jag är glad att jag utbildar mig och förkovrar mig i universitetets salar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback