varmt sommarregn

Det är något väldigt befriande med regn.
Speciellt varmt regn, varmt sommarduggsregn.
Sånt där som man kan gråta i utan att det märks för maskaran rinner ner för kinderna i alla fall.
Det luktar så gott när det regnar och det känns så mysigt att vara inomhus eller att stå i en busskur.
eller bara gå under ett paraply.
Jag blev kär när det regnade på den där promenaden  under det där trädet i den där parken sittande på knät för nästan 6 år sedan.
Jag älskar när det regnar på torpet och åskan dundrar och blixten fyr utanför fönstret.
Hela världen lever då.
Efter regn blir allt så grönt och luktar så gottt och maskar och sniglar kryper upp ur sina hålor för att rädda sig från drunkning.
Jag gillar regn.
I och försig är det bara varmt sommar regn eller försommar regn jag gillar bäst.
Kallt vinter regn det har inte lika stor charm.
Höst regn är oxå trevligt när det riktigt stormar ute och blåser och alla färger på träden skakas runt för att det viner i topparna.
Men bäst är varmt sommaregn, varmt sommaregn under ett träd i ett knä för sex år sedan

Kommentarer
Postat av: Anders

Försöker du dig på att skriva poesi?:)

Du lyckas nästan ;)

2010-04-15 @ 09:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback