ingen panchis varning, falskt alarm

Hur ska man kunna plugga när man är så trött så ögonen skulle behöva tvåkomponentslim och limma fast ögonlocket mot övre ögonlocket. för att hålla sig uppe.
Jag har en uppgift kvar att göra samt talet som jag äntligen har kommit på vad jag ska tala om.
Det känns lättast så.

Jag funderar på att ta risken med att gå ut med hunden nu för sista kvällsturen. Gå och lägga mig och behöva gå upp vid fem i morgonbitti för att doggen kommer att se i kors av kissnödighet.

Jag gör faktiskt det.
Jag är trött efter jämkningsmötet idag.
Jag är trött på att vara täppt i näsan och jag är på dåligt humör.
Då är det ända vettiga att gå och lägga sig, hoppas att förkylningen släpper snart, arbetet har skrivit sig själv på något magiskt sätt tills i morgon bitti och bara tadaa inlämnat, färdigt, snipp snipp lixom.
Eller så går jag som sagt upp vid fem och skriver klart de där två magiska sidorna.
Skickar in uppgiften. Skriver mitt tal, övar det på hunden.
Åker till jobbet, äter stuvade makaroner och köttbullar till middag och låtsas som att det inte är panchis varning på att gå och lägga sig innan klockan 21.00 på en måndag.
Föresten jag ångrar mig med panchis varningen, jag känner ingen som är uppe så sent som pansjonärer.

Nu ska jag i alla fall i säng och sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback