koll

Nu sitter jag här, skulle gå upp vid sju, blev vid åtta istället. Varför gör man så? Man säger till sig själv jag ska gå upp tidigt så att jag hinner med det jag ska hinna och endå s å gör man inte det?
Jag vet varför, det är därför att sängen är fruktansvärt skön på morgonen, under ett varmt täcke,  med en snusande hund bredvid sig, jenna smyger upp i sängen när Anders har gått upp och så ligger hon bredvid mig och snarkar.
Det är mysigt.

Jag har hämtat in ved nu på morgonen med, med släden. det är skidor på den.  Så det går riktigt bra att sparka den från ladan och till ytterdörren.
Och så klättrade jag upp på övervåningen i vedbon för att se vad som var där uppe och jag hittade en jättesöt liten stol som hade jättefult tyg på sig.
Den skulle bli jättefin om man klädde om den. Och så fanns det en gammal spark där uppe. Så nu har jag hittat två sparkar, en i ladan och en i vedbon.

Jag har även hunnit med att duscha, vi är lite oroliga att vattnet ska ta slut här i häggnäs.
Det vore grymt jobbigt om det skulle hända.
Det puffar lixom i rören när man har igång vattenkranen.
Hoppas att det släpper snart så att inte vattnet tar slut. Vad gör man då?

Sen åt jag frukost och nu sitter jag och pluggar.
Har skrivit en mening.
Det är jobbigt att komma igång. men när man väl har gjort det då går det bra.
eller lättare i alla fall.

Jag har i alla fall hittat min gröna almenaka nu=)
Så nu har jag koll på när jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback