studierna i växjö

Mina växjö resor är alltid en spännande upplevelse i sig. Den här gången var tåget 2 timmar sent till stationen. Sen körde den inte i kapp någonting, så när tåget som skulle varit framme 6.40 på t-centralen inte var framme förens vid 10.00. Och jag som skulle ha varit i skolan kl 11.00 var inte i skolan förens 14.00. Så jag var måttligt förbannad. Sen att jag inte fick sova något för två 19 åriga nyss gått ut gymnasiet bruttor låg och pratade hela natten och spelade spel på mobilen med ljudet på och "låg och viskade" undrar om man själv var så där, respektlös och oanade? Shit pomfritt, det var man ju säkert. Stackars omgivningen. Föreläsningen var ju helt värdelös i alla fall som jag kom fram till, jag trodde verkligen att det var något sjukt socialpsykologiskt skämt från lärarens sida. Den hette kvalitativa och kvantitativa studier och skulle handla om statistik. Gjorde den det? Nej han pratade om voluminösa studenter som han har haft och undrar vad som hände med henne och om sig själv och om att han var aikare( ingen nackdel) och hade slagits på barrikaderna(Råsunda) med 16 åringar mot polisen och hamnat i fängelse och att han var från gotland men pratade den bredaste söderkislangen( kändes som jag pratade med min pappa)så han kan inte ha varit från gotland, och att han hatade att vara där och föreläsa, för att ingen skulle i alla fall lyssna på honom och ja han ville ju inte vara där, men nu var han ju det men vad han skulle göra visste han inte utan ja det var väl bara att prata på i fyra timmar och so on and so on. Jag tänkte efter två timmar när ska han sluta presentera sig själv och gå in på något viktigt som referensvärden och hur man räknar ut det. Åh jag blir galen på virriga lektorer. Jag blir verkligen det, det är som om dom har någonslags virrgas i lektorernas lokaler och det hela bara var ett stort skämt. men lördagen var bättre, först höll jag mitt tal, fick beröm för att jag var avslappnad, lugn och talade tydligt men att jag inte använde min röst som jag skulle, att jag gärna kunde ha poängterat tydligare på rösten och använda mig av keycards nästa gång jag skulle hålla ett tal. Det var ju skönt att jag framstog som en lugn, sansad avslappnad person, och kritiken ska jag verkligen ta till mig. Fick många bra tipps. På eftermiddagen hade vi övningar genom rollspel. Åh stackars mig säger jag bara. Men men bättre lycka nästa gång=) och nu är jag hemma. Åh jag måste bara säga, ska du åka nattåg någon gång. ta med dig en ögonbindel( du vet sån där som amerikanare sover med på ögonen) . Det var fantastiskt vad gott jag sov när jag hade på den på hemresan. japp det var min helg i alla fall

Kommentarer
Postat av: Agneta

Skönt att höra att hemresa gick bra i alla fall!

Ja, föreläsaren vi hade på fredagen var den konstigaste som vi haft! Inte ett vettigt ord på 4 h.

Hoppas att du får ersättning för tågförseningen ner förresten.

Ha det bra!

Kram Agneta

2010-01-17 @ 17:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback