Min helg i bilder



Jag väntade på tåget i Vindeln



Nybadad och osminkad med mina lockar hel vilt ostyriga



Jag väntade och väntade



Tåget kom tillslut bara 5 minuter sent



Jag fick vatten i tetrapak av sj så jag kunde borsta tänderna ombord eftersom man inte får dricka vattnet i deras kranar.



Kl är nu 00.30 och vi har inte gått och lagt oss i vagnen än.



Kom till T-centralen och dog lite i tidningshimmlen( pressbyrån) rader av tidningar massor med tidningar.
Och slog ihjäl lite tid mellan 6.44 och 8.21 Jag längtar efter tidningar ibland.
Inte bara vanliga tidningar utan från jordens alla hörn och lite mysko tidningar.



Tittade på vykort på det blivande brudparet och turistade i sthlm.
Vad konstigt det känns.Men det är väl sånt man gör när man inte bor i länet längre.



Tittade på all konst det är inne på T-Centralen som man inte tänker på. Spottkoppen är konst.
Det sitter små statyer på väggarna. Det är sånt som man inte ser när man har bråttom och
tc bara är en genomfartsled i vägen för dit man ska


Satt på perongen och väntade på tåget.
Kom på att det är rätt fint igentligen


Såg den blankpolerade guldtoppen och att den kommer snart inte ses längre för den nya byggnaden...



Åt fallaffel till lunch med Emelie efter föreläsningen



I växjö



Tog årets första mjukglass och lyssnade på festivalen som svenska kyrkan höll i.
Det var tält och liv överallt.



Sa hej till pappa i norrköping



Satt i sista vagnen



Läste tidningen



Och nu är jag hemma igen

Vindeln- Växjö- Vindeln

218 mil på 36 timmar.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk vad olika man ser på platser bara för att man inte bor där.blir lätt hemmablind.Stockholm är en vacker stad,men för mig ingen plats som jag skulle vilja bo i eller i närheten av,har gjort mina försök klart.

2010-06-07 @ 11:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback