städa för min skull?

Igår gjorde jag min andra intervju till a uppsatsen.
Med socialnämndens vice ordförande.
Det var intressant.

Vi hade även jämkningsmöte över önskeschemat och det var faktiskt riktigt bra känns det som.
Jag hoppas att vi kommer att fortsätta med önskeschemat.
Om vi gör som vi gjorde nu sist med färgerna och så.

Idag har vi storstädning hemma.
Det behövs, jag förstår inte vart allt damm kommer ifrån?
Det måste vara någon liten dammgud som sprider det omnatten, eller vad tror du?

Nä nu ska jag fortsätta med att damma och plocka här hemma tills gästerna kommer.
Jag undrar varför det alltid är så att man städar inför någon eller någonting.
Man städar nästan aldrig för sin egen skull.

Städar du för din egen skull? Eller städar du när du ska få gäster,åka bort så det är fint när du kommer hem, inför fester och svärföräldrar på besök? Hur gör du?

Jag önskar att jag inte var en så stor ögonkänare när det kommer till mitt hem och städning, jag önskar att jag kunnde säga till folk så här är det hemma hos mig och jag trivs så här.
Men jag städar för att jag ska få gäster.
Jag vill ha det finit när folk kommer hem till mig. Jag blir jätte nervös och orolig om jag märker att folk har kommit hem till mig utan att jag har hunnit fixa i ordning det.
Och jag känner shit disken på bänken NEJ!
Och så får jag stora hispan och ska panikstäda. Anders bryr sig inte på samma sätt.
Men för min skull gör han nog det.

Aja nu ska jag i alla fall städa så jag slipper bli orolig och nervös när vi ska få middagsgäster.
Så på ett sätt städar jag ju faktiskt för min skull.
För att jag ska slippa vara orolig när folk kommer hem till mig istället för att tänka , tänk om...

Fast vad skulle det värsta som kommer hända vara? Ifall man har lite skit i hörnen?

Kommentarer
Postat av: Sven

Om man har allt för stökigt hemma så kanske ens gäster tycker dt är obehagligt att komma och hälsa på.

Om man har det väldigt ostädat ofta när man har gäster så kanske de drar sig för att komma och hälsa på i fortsättningen, och det är ju inte så kul.

2010-03-24 @ 09:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback