Tjockisklädes skammen del två

Varför finns det inte figursydda modeller till tjockisar?
Tjockisar har oxå midja, om lite annorlunda midja men vi har dock en midja.
Varför är det flesta gjort i tältmodell till tjockisar.
Oformbara tunikor
raka midjor till koftor, jackor, tröjor.
Alinjeformade kappor
jag bara undrar?

Jag har midja även om jag är tjock.
Jag har ett stor arsel och stor mage.
Men endå jag har midja.

Jag vill inte ha tält på mig, jag vill ha snygga figursydda saker där det går in i midjan att man ser att höfter och axlar inte sitter ihop i en enda massa.
Utan att det faktiskt går in på sidorna av kroppen. Inte bara höft-->axel
Utan höft midja axel

varför görs det inte figursydda plagg till tjockisar?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Därför att just magen är den som blir stor på många. Håller med om att kläderna ska framhäva formen, inte dölja. Skärp, sjalar och bälten klarar skivan när man vill ha ne midja även utanpå kläderna. Eller sy isättningar i sidan på tex en tröja/kofta så den blir mer figursydd. Plätt lätt, bara att nypa ihop och sy. :)

2010-03-18 @ 07:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback