Personal Politik

Idag kommer jag att plugga och inviga en ny altan.
Det är planen.
En väldigt bra plan tycker jag.

Dagen till ära har jag satt på mig en blå blommig sommarklänning, och svarta pumps.
Jag innbillar mig att jag pluggar bättre så.
Jag känner mig i all fall fin, och jag tror att piffar man till sig och inte sitter i sunkiga mjukisbrallor och pluggar får man mera gjort.

Just nu skriver jag på ett Personaladministrations paper. Som handlar om PersonalPolitik, det är faktiskt intressant.
Personalpolitik handlar om de värderingar , principer och övergripande mål som ett förtag eller organisation har för sina anställda.  Det ska ge riktlinjer inom rekrytering, löner, introduktion och utbildning för de som arbetar med personaladministrationen och genomsyra företagets syn på sin personal.

Förstog du nått?

Det handlar om hur företagets ledning ser på rättvisa, hänsyn, omtanke, livskvalite och arbetsvillkor för sina anställda.

Rättvisan är att man inte ska bli behandlad orättvist av en chef bara för att den inte tycker om en till villkoren du är anställd under.
Hänsyn och omtanke är att företaget ska ta hänsyn till individuella omständigheter när beslut tas som påverkar dom anställdas framtidsutsikter och säkerhet.
Livskvaliteten som rör arbetet, det innebär att man ska bli motiverad av ledningen, kunna ha ett varierande arbete som utmanar en och att man mår bra på sin arbetsplats.
Arbetsvillkoren är att försöka ha bra arbetsvillkor som gör att man främjar hälsa och känner sig säker på sin arbetsplats.


Och det gäller ju dig och mig.
Hur det företaget du är anställd hos behandlar dig.

Och det är spännande...

Kommentarer
Postat av: Kristin - En mammas fotoblogg

Tack för tipset, problemet är att jag inte riktigt har tid att ligga i ett mörkt rum med tanke på skolan så jag har ingen aning om hur jag skall göra. Skall ringa rektorn idag så får vi se vad hon säger, har lite panik över det där menjag hoppas på det bästa.

Honungsvatten it is :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback