tvärnit för varg

Jag körde nästan på en varg i morse på 363an på väg hem.
Jösses vad läskigt det var. Fick tvärnita o allt.
Han var så kool.
När han kom där på bergskullen och skulle gå över vägen.
Så gjorde han precis som människor han kikade upp och tittade mig rakt in i ögona.


Idag har jag målat listerna till vardagsrummet.
Ätit jättegod mat. Potatisgratäng, fläskkarre och sallad. Mums.

sen var jag ute och promenerade en stund. Tur att jag har köpt riktiga skogsmullestövlar. För nu håller tjälen på att försvinna. Och det skvätter lera från vägen.
Vovvarna som grannen äger vart heltokiga när jag gick förbi dem. Jösses.
Tycker lite synd om dem som sitter där i sina burar hela dagarna.
Undrar om de får gå på promenad någonsin?
Jag vet ju att de är i hundspann o så. Men endå.

Tajzon hittade jag i köksfönstret i kök nr 2( den på övervåningen) i morse , det vill säga vid 15.45 jag jobbar ju natt.

kram på er!

Kommentarer
Postat av: svärmor

Tjällossning det är vår det.jag hitta 1-a vitsippan idag,blåsippor och tussilago har blommat i en vecka.
Hoppas solen lyser i Häggnäs också,så passa på och njut,lär av Tajzon.
Coolt att se en varg,jag har bara sett såna på Skansen.Då skulle man ha kameran i beredskap,som bildbevis.
Kram

2008-04-05 @ 14:42:46
Postat av: johanna

klart jag vill ses när du kommer ner till sthlm, har du nån tripp inplanerad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback