Inge bra att städa utan damsugare.


Fan det är deprimerande att sopa golv när damsugaren är trasig i tre delar.
Och det är surt att männen i familjen har använt min viledaquickmophink för 200spänn till att blanda murbruk i så jag inte har någon hink att ha skurvatten i när man ska städa.

Fast jag är inte den enda med det problemet.
Jasmine köpte sig en rosa hink och tänkte : den ska jag väl ändå få ha i fred.
Men tji fick hon. Den har blivit en rosahink med murbruk i.

Så idag har jag handsopat golvet i vardagsrummet och i hallen och torkat med trasa som jag sköljt i handfatet i badrummet mellan varven.
Men hellre det än att stå och försöka  få upp lysrören och rensa i garaget som Anders har gjort hela dagen.

Jag har lekt levande stege med.
Jag fick hålla imot en stege och anders klättrade upp för att spika i lysröret.
Det gick nämligen inte att luta stegen mot något.
Det kallar jag att vara stark=)

Sen kom Jasmine och Fredrik över på middag och vi serverade färskpotatis med fläskfile, flintastek, färsk sallad med fetaost och aioli. Till efterett blev det marängswish( hur man nu stavar det)
Och så såg vi den fenomenalt braiga filmen The Bucket List.


Kommentarer
Postat av: Ida

Oj, du har verkligen legat i idag! Ja jag har sett de där kattungarna jag med, men.. jag vill ha långhårig norsk skogskatt! :) De är så fina! Gärna runt 13-14 om det passar?

Postat av: Jezzi

Tack för en trevlig kväll! Det får vi göra om snart... Jag funtar på att beställa singstar power ballads.. =).. kommer ni?? =)

2008-08-31 @ 22:00:16
URL: http://ladyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback