Hundvakt

Vi, jag och mr A är hundvakt åt en 10-11 veckors pissjocka som heter Estrella.
Första två dagarna var hon för jävlig.Bara gnällde , kunde inte vara still och pinkade inne överallt
. Kunde inte hålla sig mer en 1,5 timme.
Men igår kändes det riktigt bra. Hon har lärt sig sitt och ligg här och Nej.
Vi har henne i soffan och även när vi äter så hennes matte och husse lär avsky oss för det. Men det skiter jag i.
Det går inte att ha henne på golvet. Då bara pinkar hon.  Och vill dom ha hundvakt åt en inte rumsren pissjocka så får dom ta det.


Men hon är rätt mysig. Ska alltid ha närkontakt, vill aldrig vara själv. Hon säger till när hon vill ut oftast( om hon inte hinner ta sig ner från soffan och pinka på golvelt vill säga)
Men jag och mr A har kommit överens om. Ingen hund. Man kan ju inte åka någonstans. Alls!
Som i dag det är smellhett ute. Säkert över 30 grader c. Och då kan vi inte åka o bada för att hon är hemma.
Vi har som sagt ingen bil. Bara Mc. Och det går inte att ta en valpis på en MC.

I natt ska jag jobba natt igen. Det går faktiskt riktigt bra. Jag trodde att jag skulle somna på jobbet och jag har inte lyckats med det en enda gång.
Det enda är att jag blir hungrig mitt i natten. Så jag har tagit dit havregryn och Soyamjölk.

Min mage har blivit tusengånger bättre sen jag började med soyamjölken.
Så no milk for me!

Jag opererade mig igen i förrgår. Denna gång kapade dom tung och läppbandet. Så nu i augusti sätter  dom in tandställningen. Marvelouse.
1,5 år av mitt liv och jag kommer inte att ha en sån förbaskad huvudvärk efteråt!
hihi... dyrt lär det bli. Men det är det värt!

Apropå jobb arbetsförmedlingen åkte jag till i går och dom vara bara glada över att jag hade skaffat ett jobb. Som går över till tillsvidare anställning i sept eller var det oktober?
jaja...
tänka sig...
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback