Min Ledig dag !

Jaha Långledig från praktiken på rättspsyk. Och vad gör jag! Jo jag jobbar. Suck.
I fredags lyckades jag ta venprover och byta rör! Igen! Det var jätte bra!
Okej många utropstecken blir det!

Jag ska gå på öppet hus dagarna på NUS (norrlands universitet sjukhus, för dom som inte vet det) och söka jobb på måndag.

Jag vill verkligen inte jobba som personlig assistent på sommarlovet. visserligen är det skönt med mycket sol och solning.
Men jag värderar hellre att utnyttja mina kunskaper som UTBILDAD undersköterska på annat än städa,laga mat, tvätta och stryka.

Det är roligare att ta venprover, göra omläggningar, ta bltr(blodtryck), sat(syremättnad i blodet) och alla andra olika uppgifter som man får göra på ett sjukhus.

Visserligen är det bra att ha mina 15% på personligassistent jobbet. Med tanke på att jag ska utbilda mig och måste få pengar någonstans ifrån.

Men det är ju inget som säger att jag inte skulle kunna ha kvar det jobbet och även jobba på sjukhus.

Om min chef bara skulle erbjuda mig två helger i månaden skulle jag gladeligen ta det och stanna kvar i sommar. För grejen är. jag har fyra pass på fem veckor!

Vecka 1: Torsdag 15-23
Vecka 2:
Vecka 3: Tisdag 15-23
Vecka 4: Lördag 15-23
Vecka 5: Söndag 9-15,30.

Så ni kan förstå min frustration. Jag behöver sammanhängande 2 helger. Lördag och söndag på rad!
Mina arbetskamrater vill slippa helg. Jag vill ha helg!
Men icke. Jag hoppas verkligen att när schemaläggningen kommer kan jag få ta lör sön 9-15,30 två helger på 5 veckor.
Det skulle vara underbart.

Annars skiter jag nog i det och går runt och timvickar lite här och där istället.
Det funkar inte annars.

Jaja kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback