En dag på lungan

Mitt jobb på lungan, på lillavdelningen är rätt skönt faktiskt.
Gick upp 5 åt två smörgåsar med en kopp te. Earl Grey,
tog 6,02 bussen till Norrlands Universitet Sjukhus.

Gick ner i källaren till Automaten, hämtade ut nya kläder.
Åkte upp på 10 e våningen och bytte om.
Sen sätter vardagen in. Byta gammal utbytbar utrustning till ny utrustning, tvätta, bäddarent, bry sig om det är verkligen mysigt.

Jag gillar mina arbetskamrater på Lungan verkligen. De är helmysiga. Ett jätte bra gäng.
Båda på lill och stora avdelningen.

Även om jag har P:ass som blir tillsvidareanställning den 1 oktober. Så kan jag inte hålla mig ifrån Lungan.

Jaja. Sen tar jag bussen hem. Ringer L och hon äter så jag lägger mig o vilar. Har gruvsam huvudvärk. Det är hemskt.
L ringer och vi pratar en stund sen pratar jag med M, hennes fästman.
Det var jätteroligt att prata med honom.
Jag önskar vi 4a , Jag, mrA , L och M) kunde umgås lite mer. Lite svårt när dom är i Nacka och jag och mr A i Umeå.

Sen städar vi i köket och gör Söndags taccos.mmmmm
Vi ska se det här programmet om överviktiga barn. Ska bli skoj....eh....

I morgon börjar allvaret. Natt måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag.
Sen är jag ledig i nio nätter igen. Skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback