the fairygodmother

Igår fick jag en förtidig julklapp av anders=)
Eller han kunde väl inte hålla sig och jag visste ju att den skulle komma.
Singstar=)
Och när jag var på väg in genom dörren på huset inte våran dörr utan ytterdörren.
Så kommer en söt liten tjej och frågar " Är det där singstar?" med stooora ögon.
Ja säger jag
" vart har du köpt deeeet? "säger hon
" Jag vet inte vad det är köpt det får du fråga honom om säger jag och  pekar på Anders
" Vad har du köpt deeeet? Säger hon och tittar på honom.
" På nått som heter Discshop.se" säger han.
Jaha säger hon.
Vi går in i hissen alla tre och hon trycker på ettan vi på tvåan.
" Har ni nått sånt där pl-plplstation( tänk tågstation i utal)
"Ja det har vi" säger jag
Anders säger du får önska dig det i julklapp till lilltjejen.
Hon går ut genom hissen och innan våra seeeeeega hissdörrar har hunnit stänga sig så hör vi henne öppna sin dör och anders och hon säger i chorus: " Mamma"
Han säger oh jag minns hur det var o vara liten .

Efter ett tag säger det pling plong på våran dörrklocka.
Jag trodde det var jasmine som hade fått sinnesförvirring och beslutat sig för att komma och äta kladdkaka i alla fall. Även fast den var slut vid det här laget.
För att fira tilsvidareanställningen.
Så jag öppnar dörren och där står lilltjejen och frågar.
" har ni kopplat in singstar än?"
" Nej säger jag sanningsenligt", Vi har haft fullt upp med att fira anders, ätit goda laxsmörgåsar , kladdkaka med låglactosegrädde och druckit julmust istället för att äta middag. Fast det sa jag ju inte till henne.
"När ska ni göra det?" Säger hon
Om några dagar säger jag.
Hon ser så bedjande ut så jag säger att när jag kopplat in det så kan jag komma och hämta henne så får hon komma och sjunga hos  oss om hon vill.
Fast hela skivan är ju på engelska  och jag frågar om hon kan engelska.
Ja säger hon.
Fast jag vet inte om en 8åring( hon såg så gammal ut kanske 10) kan sjunga massor med låtar på engelska)
Men hon ville ju så gärna och jag kännde mig på julhumör så why nottingham.
Så nästa vecka när anders jobbar kväll och jag jobbar natt så ska jag bjuda in henne så hon får sjunga lite.
Det är bra för då blir det inte för sent eftersom jag måste till jobbet och hon får nog inte vara ute så länge.

Ibland måste man få leka the fairygodmother med=)

image350


Kommentarer
Postat av: Jezzi

Gissa om du är hennes idol för all framtid =) Härligt att kunna göra någon människa så glad...

2007-12-07 @ 16:02:58
Postat av: svärmor

Visst finns det änglar,roligt att få låna deras anda ibland,lycka till med besöket.
Kram.

2007-12-08 @ 19:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback