shit pomfritt

Nu är vi i varmvattnet. Och har sett på film och ätit korv och makaroner.
Ochsovit där så nu har jag ont i ryggen. Ska fråga sven om vi kan byta säng i natt. Det här går inte...

Det har regnat hela natten ser det ut som.
så nu borde det finnas mask till Svens fiskeprojekt...

Jag läser just nu boken jag fick i födelsedagspresent utav anders och den är riktigt spännande=).

Det var så skönt att sova heeeeela natten i natt och slippa jobba.
Även om man sover på dan när man jobbar natt så sover man inte riktigt.
I alla fall inte jag. Jag sover typ oroligt i fem timmar sen går jag upp för att jag inte kan sova.
Så på 3 dygn har jag sovit ca 10 timmar.
Det är aldeles för lite sömn.
Jag blir knäpp.
Jag tror inte folk inser hur det är att jobba natt.
De säger ju "men du har ju leeeeedigt hela dan." eller hur...jag kommer hem 8 och för att klara av att sova måste jag sova minst till kl 15 -16 sen har jag fem timmar till kl är 20 och jag måste ge mig av igen.
Och under den tiden jag sover så bryr sig inte folk om att ha:

1 ljudnivån på tv'n nere i andra lägenheter
2Barnen på gården leker.
3 Det borras och bankas hos grannarna.
4 barnen studsar runt i lägenheten ovanför
5 Gardinerna är inte tillräckligt mörka
6 mopeder åker runt och börnar
7 föräldrar som skriker på sina små monster om att dom ska lugna ner sig
7gräsklippan låter
8 röjsågen låter
9 bussen som basunerar ut MOT UMEDALEN; LÖFTETS GRÄND, i skorrande falsk ton så man blir knäpp...
10 solljuset som gassar in trots stängda perssiener så det är så ljust ute så man tror att det ska bränna fast på näthinnan.
11. Folk ringer, typ försäljare, pappor, mammor som tror att man inte har hunnit somna oså där...
12. Damsugandes grannar
13 grannar som poppar hemsk musik så att man hör basen genom väggarna.
14. ja alltså jag kan fortsätta.

Men är det kväll ja då ska det vara tyst efter 10 för annars kommer grannarna o plingar på dörren och gnäller gärnet.
Medans vi stackare som jobbar natt har inte ett skit att säga till om  till dom som jobbar dag.
Då säger ni kanske men byt jobb.
Hur enkelt är det när jag har tillsvidare anställning och inte vill byta för att jag vill inte bli provanställd igen och kanske möjligtvis inte få behålla det.
Även fast jag är bra sugen på att byta proffesion. Testa nått helt annat sitta på kontor och knappra på maskin måndag till fredag.....
Det vore härligt.

Föresten jag kom in på högskolan i dalarna. på tandhygienistprogrammet där.
Men jag ska tacka nej och göra klart matten och sen söka in här och i karlstad.


Kommentarer
Postat av: Grisen

Påminner inte punk två och fem väldigt mycket om varann? :)

2007-07-19 @ 10:40:56
Postat av: svärmor

jag vet hur det känns,30 års efarenhet ,tack o lov bodde vi på landet de sista åren.
när du känner att det börjar bli omöjligt ,byt arbetstider,även om pengar är mycket av livet.
livet kan man aldrig ersätta.
Kram.

2007-07-19 @ 19:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback