avlastningsytor och grillad korv

Intet nytt i norrland förutom att det brinner någonstans här i Umeå.

Tack snälla Malin för min fina födelsedagspresent i förskottt.Den var supervacker!

Jag går runt och nynnar på 7milakliv med Martin Stenmark för mig själv och är på rätt bra humör faktiskt.
Gick till Puls fram och tillbaka igår.
Det var skönt med en kvällspromenad och se solen gå ner(?) vid 21.00 tiden.
Inte för att det blir mörkt här uppe nu.

Det kan jag sakna från sörmland. En distinkt skillnad mellan dag och natt.
För det finns det inte här uppe. Antingen är det dag dygnet runt eller så är det natt dygnet runt.
Det är som att det vore för långt för solen och månen att orka ta sig upp hit. Det är för långt eller så är de för lata.
Antingen eller.

Just nu håller jag på med lunchen det blir grillad korv med bröd...mmmmm....jummy vad gott det ska bli=)
Det är synd att vi inte har två balkongstolar.
Vi skulle behöva lite mysfaktor på balkongen såg att det fanns ett bord och två stolar för typ 500kr på jysk eller om det var rusta.
Undrar om man kan köpa balkongblommor och dom klarar sig ute på natten nu.
För jag orkar inte släpa in dom och ut dom och in dom varje natt.
Det skulle vara mysigt att sitta och äta lunch där ute. Om jag nu skulle få med mig Anders dit ut.
Jag skulle vilja ha en sån där som dagny har på altan. Som man sitter i som hänger i taket.
Det vore störtmysigt.

Fast det kanske inte går att få till i lägenheten.
Jag skulle vilja ha en liten oas på balkongen för mig o katten o anders. Fast han vill nog inte vara där ute så mycket.
Men det ordnar sig väl tror jag. När han väl kommer underfund att det inte bara är en avlastningsyta

image154

Kommentarer
Postat av: Jezzi

Penseer överlever =)... fast.. jag har alla mina utomhus nu, har inte behövt släpa en endast natt (än!)...
1 juni räknar jag som sista frostrisknatten... även om alla andra häruppe räknar den 6.e... så snart kan du shoppa vilka blommor du vill =)

2007-05-30 @ 14:50:07
Postat av: svärmor

Har hamstrat tjock grillkorv idag,så nu blir det grilla av.Hälsa Anders att det blir inget grillat om han inte hjälper till att greja iordning på balkongen.
Nu är nästan alla blommorna ute på sina platser här,så vi vill inte ha mer frost,får lita på vår Herre.
Kram

2007-05-31 @ 20:44:50
Postat av: svärmor

Har hamstrat tjock grillkorv idag,så nu blir det grilla av.Hälsa Anders att det blir inget grillat om han inte hjälper till att greja iordning på balkongen.
Nu är nästan alla blommorna ute på sina platser här,så vi vill inte ha mer frost,får lita på vår Herre.
Kram

2007-05-31 @ 20:44:57
Postat av: mamsen

Hej hjärtat!
Nu åker jag. Vi hörs om en vecka. Puss o kram mamsen

2007-05-31 @ 20:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback