vägfogdetrubbel.


När jag körde grusvägen hem
blev jag lite putt och tänkte j*kla skit nu har han inte fixat vägen än på tre månader...

Jag är ju vägfogde och ska säga till om det är något problem med vägen.

 juni

Jag: Du vägen har jättestora hål i sig. Jag tror det är dags att du sladdar den när du har tid.
Han: Inte nu det är aldeles för blött
Jag: Okej, ta det bara när du har tid.

I Juli:
Vi möttes på ett konstgalleri solen sken och det var varmt i tre veckor.

Jag: Hej kommer du ihåg mig från vägmötet hur är det blablabla....det vore bra om du fixar vägen hos oss snart. det går inte att köra vare sig på höger eller vänster sida väggrenen.
Han: Det är aldeles för varmt nu och solen skiner för mycket jag tar det lite senare.
Jag: Ja det vore ju bra om du kunde ta det snart.

En morgon på väg hem från nattjobbet så håller de på att göra om vägen att skrapa och vattna och platta till den borta vid trollis. Oh vad bra tänker jag då har jag en fin ny väg att åka på när jag ska till jobbet ikväll.
Men nej. Det var bara till slutet av trollis.
Jag tänkte, ja men då tar dom det väl i morgon.
Bli int i dag bli he i morrn....
Men nej....

Sen får man ju vara försiktig med pansionerade norrlänningar. så man inte stöter sig med sina nya grannar.
Jag vill ju inte gå ut för att vara värsta stockholmsbitchen som ska komma här och komma.
Det ger inte ett bra intryck om man säger så.

Idag...
Jag: Du vägen har rämnat efter regnet och det är en stor fåra i mitten i backen bortanför bron och det går verkligen inte att köra förbi hålen nu för det är bara tre jätte hål och man får köra slalom på höger och vänster sida för att ens ta sig runt hålen.
Det vore verkligen bra om du kom och ordnade det inom en snar framtid när du har tid...
Han: Du kan väl göra det själv. det är bara att ta en spade och dika och ta sanden från diket och fylla igen.
Jag: Men det kan jag inte, det  är inte min uppgift. jag frågade ju specifikt vad som innebar med vägfogde uppgiften och det var att jag skulle ringa dig om vägen såg för hemsk ut och det gör den nu.
Han: Ja men det kommer 11 ton grus i morgon du kan ju kratta ut den.
Jag: Men det är inte mitt jobb, jag har inte tid med det, jag skulle ju ringa dig om vägen behövdes fixas.
Han: ja men jag har en gammal traktor och det skulle ta mig en timme att komma till er i Häggnäs...
Jag: Men jag kan inte göra det, jag har inte den uppgiften. var det något skulle jag ju ringa till dig och du skulle fixa det.
Han: Men du och jag skulle dela på det som vägfogdar.
Jag: Men så sa vi det inte, jag kan inte göra sånt, jag frågade ju vad det innebar och jag skulle ringa dig.
Det var allt.
Han : Ja men då får väl du deligera ut det till de andra som bor därute ni får ju faktiskt betalt om ni gör det.
Jag: men ...
Han: ja men så är det nu säger vi så...
jag: Jaha ....
Han hejdå.

Man ska inte ta på sig saker som man inte gör klart. Eller vad är det älsklingen brukar säga.
Suck....


Nu avsäger jag mig vägfogdeuppgiften.
För jag vill inte vara en gnällig kärring.
Jag har kontaktat snubben 3 gånger totalt för att säga att vägen skulle fixas till det var vad jag skulle göra.
Om inte han sköter det sen.
Vad kan jag göra åt saken.
Jag menar jag vill ju inte att mina grannar ska tro att jag inte har kontaktat han när det inte har hänt något när det är mitt jobb att kontakta honom.
Jag har kontaktat honom 3 gånger för att nya saker har tillkommit.

Han blev irreterad på mig idag för att jag ringde om att vägen har regnat bort och att hålen knappt går att komma runt.
Det tycker jag inte är bitchigt.
Jag vill inte vara en gnällig kärring men vad ska jag göra då?
Och 3 gånger på en sommar med våran skitväg tycker jag inte är att gnälla.
Men uppenbarligen är det väl det.
Jag vet inte hur jag ska ta upp det på ett snyggt sätt.
Jag vill inte skära mig med grannarna.

Så jag gick till en av hundgrannarna och frågade hur jag skulle göra och ta upp det på ett snyggt sätt med han som skulle sköta det utan att verka gnällig och för att säga att han tyckte att vi som hade traktor( vilket alla i byn har) kunde fylla igen hålen själva och laga vägen och höra om han(hundgrannen) kunde göra det. Och att jag inte ville vara vägfogde längnre.
Och han sa att han skulle ta kontakt med ordförande och höra hur vi skulle gå vidare.

Men men

Nu har den gnälliga kärringen från hufvudstaden bitchat klart.



Kommentarer
Postat av: Ida

Det låter inte alls nå kul det där.. Besvärligt när man liksom inte blir tagen på allvar! Hoppas att det löser sig! Kramar

Postat av: Mona

vilket pucko! Hoppas det blir bättring på människan! kram

2008-08-30 @ 15:55:15
URL: http://www.mon.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback