Äta sig till det och äta mig ifrån det...

Vi pratade vikt på jobbet idag( har jag sagt att vi bara är tjejer) och de vet ju att jag går ner i vikt nu.
Och så sa jag att jag skulle ta hem mat från IM's.
Och så säger en tjej: att det skulle jag aldrig göra jag skulle bara hålla mig borta från allt sånt där tills jag gått ner klart och sen göra det.

Men  hon är smal, så går hon ner 5 kg genom att stenhårt bara äta sallad, så går det fint.
För det gör varken från eller till för hon är urtjusig som hon är.
Men jag har så mycket övervikt så det kommer inte att gå att köra stenhårt, att bara äta sallad och dricka vatten.
För om jag skulle göra så och sen äta IM's (det bästa hamburgerhaket i Vindeln) och godis och dricka så skulle jag bara gå upp allt igen.
Jag är ett levande bevis på det ju!

Been ther done that, jag gick ner 15 kg och upp alltihoppa och mera till genom den metoden. För jag lärde mig inget av det.

Och det är inte det det handlar om.
Kontentar är ju att jag förlorar kilon javisst.
Men...det är min livstil jag ska ändra.
Och jag kan inte gå de resterande 80-90 åren och bara äta isbergsallad och dricka vatten 6 gånger om dag.
Jag kommer ju dö av näringsbrist då.

Jag äter tallriksmodellen och mellanmål, jag äter kolhydrater och två smörgåsar till frukost.
Jag har honung i teet.
Vad det handlar om för mig är att skaffa nya vanor.
Att äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsmål.
Att få äta godis, men bara en gång i veckan. Att dricka dricka men inte så ofta.
Att äta skräpmat fast bara någong gång i månaden/kvartalet.
Det är vad det handlar om.

Jag menar en smal människa som redan har detta inpräntat i sig kan svälta fem kilon.
Men jag, jag måste göra något annat.
För jag kan inte svälta bort sisådär 30+kg.
Det måste jag äta bort.
Jag har ju ätit mig till det, alltså måste jag äta bort det med.
Äta bort det och gympa bort det.

Det är vad det handlar om.
Att allt är tillåtet men med måtta.
Jag kanske inte behöver ett supermegaskrov, utan en chickydeligt med lite pomfritt och mycket sallad går bra ändå.
Och kanske inte 5 dar i veckan utan 1 gång varannan månad.

Att det är tillåtet.

Så ja, jag äter mig till det och jag äter mig ifrån det.
Så om jag äter mycket och ofta så är det upp till mig.
Jag går ju ner i vikt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Gabriella Segerberg

Vilken sund inställning du har till mat och till en hälsosam livsstil.

God Jul Gabriella.

2008-12-19 @ 22:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback